سامسونگ از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد؛ رقبای جدی مک بوک پرو

به گزارش وبلاگ مویک، لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 از جمله مجذوب کننده ترین و برترین لپ تاپ های سامسونگ محسوب می شوند که به تازگی و در سه مدل مختلف رونمایی شده اند.

سامسونگ از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد؛ رقبای جدی مک بوک پرو

قدرتمندترین مدل گلکسی بوک 4 از پردازنده اینتل Core Ultra 9 به عنوان قلب تپنده بهره می برد که پردازنده، پردازشگر گرافیکی و موتور پردازش عصبی را در یک پکیج واحد ارائه می دهد. بعلاوه RTX 4070 با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی هم به عنوان کارت گرافیک مجزا برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است.

یک مدل از این سری با کارت گرافیک RTX 4050 با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی و پردازنده Core Ultra 7 هم رونمایی شده که قیمت به مراتب مناسب تری دارد. برای این لپ تاپ ها بعلاوه از خنک نماینده ای با 11٪ ابعاد بزرگ تر و دو فن قدرتمند هم استفاده شده است.

16 تا 64 گیگابایت رم LPDDR5X و 512 گیگابایت تا 1/2 ترابایت حافظه داخلی SSD با امکان افزایش، نشان می دهند که سامسونگ چقدر با لپ تاپ های نو خود به سرعت بالا اهمیت داده است. گلکسی بوک 4 در هر سه مدل خود به نمایشگر Dynamic AMOLED 2X با پشتیبانی از قابلیت Vision Booster و فناوری ضد بازتاب مجهز شده است.

گلکسی بوک 4 اولترا

گلکسی بوک 4 اولترا که برترین مدل از این سری محسوب می گردد، در یک مدل 16 اینچی با پنلی به وضوح 1800 × 2880 پیکسل و رفرش ریت متغیر 48 تا 120 هرتز رونمایی شده که تا 120٪، فضای رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد و این یعنی دقت رنگ بسیار بالا.

برای این لپ تاپ از شارژر 140 واتی در نظر گرفته شده که قادر است در مدت زمان تنها 30 دقیقه تا 55٪، باتری 76 وات ساعتی آن را شارژ کند. این 40٪ سریع تر از چیزی است که در نسل قبل شاهد بودیم.

اسپیکرهای این لپ تاپ ها به وسیله AKG تنظیم شده اند و از فناوری دالبی اتموس هم پشتیبانی می نمایند. به لطف هوش مصنوعی، میکروفون های این لپ تاپ ها قادرند نویز اطراف را هم تا حد زیادی مسدود نمایند و صدایی در حد استودیو را به کاربران ارائه نمایند. اگر هم با گلکسی بادز 2 پرو به این دستگاه ها متصل شوید، به لطف فناوری نو بلوتوث LE، صدایی باکیفیت تر و با تأخیر بسیار کمتر به گوشتان خواهد رسید.

هر سه این لپ تاپ ها از پورت HDMI 2.1 با پشتیبانی از وضوح 8K@60 و 5K@120، پورت تاندربولت 4 و USB-A بهره می برند.

گلکسی بوک 4 پرو

گلکسی بوک 4 پرو به عنوان مدل میانی از این سری در دو مدل 14 و 16 اینچی عرضه خواهد شد که به ترتیب 1.23 و 1.56 کیلوگرم هم وزن خواهد داشت. هر دوی این لپ تاپ ها پنلی با وضوح 1800 × 2880 پیکسل با رفرش ریت 48-120 خواهند داشت که مشابه مدل اولتراست.

این مدل برخلاف مدل اولترا از پردازنده Core Ultra 7 و Core Ultra 5 بهره می برد و گرافیک آن هم اینتل آرک است. بعلاوه 16/32 گیگابایت رم و 256/1024 گیگابایت حافظه SSD با امکان ارتقا هم برای آن ها در نظر گرفته شده است. مدل کوچک تر از باتری 63 وات ساعتی و مدل بزرگ تر از باتری 76 وات ساعتی بهره می برد اما هر دو با استفاده از شارژر سریع 65 واتی شارژ می شوند.

به لطف هوش مصنوعی، قابلیت Photo Remaster به گالری سامسونگ این لپ تاپ ها اضافه شده تا بدین ترتیب بتوانید به راحتی سایه ها و بازتاب ها را از روی تصاویر حذف کنید. اپلیکیشن سامسونگ استودیو هم یک ویرایشگر ویدیو است که در تمام دستگاه های گلکسی در دسترس قرار خواهد داشت و به لطف امکان همگام سازی، قادر خواهید بود فعالیت خود را در لپ تاپ شروع نموده و در تبلت ادامه دهید یا برعکس.

گلکسی بوک 4 پرو 360

گلکسی بوک 4 پرو 360 هم آخرین محصول از این سری است که 16 اینچی بوده و 1.66 کیلوگرم هم وزن دارد. از لحاظ کیفیت صفحه، تفاوتی بین این مدل و دو مدل قبل وجود ندارد با این تفاوت که در اینجا صفحه امکان چرخش 360 درجه ای دارد و می تواند به یک تبلت ویندوزی تبدیل گردد. بعلاوه درون جعبه این محصول یک قلم هم در دسترس قرار گرفته است.

از لحاظ پردازنده، رم و حافظه داخلی، این محصول فرق خاصی با مدل پرو ندارد؛ البته برای این محصول از حافظه 256 گیگابایتی استفاده نشده و فقط دو مدل 512/1024 گیگابایتی را شاهد هستیم که امکان افزایش هم ندارد. از لحاظ سرعت شارژر و باتری هم تفاوتی بین این محصول و مدل پرو وجود ندارد.

گلکسی بوک 4 در ژانویه 2024 (دی ماه) راهی بازار کره می شوند اما به زودی در سایر بازارها هم در دسترس قرار خواهند گرفت. متأسفانه خبری از قیمت این سه مدل در دسترس نیست.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ

به "سامسونگ از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد؛ رقبای جدی مک بوک پرو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ از لپ تاپ های سری گلکسی بوک 4 رونمایی کرد؛ رقبای جدی مک بوک پرو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید