سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی راه اندازی می شود

به گزارش وبلاگ مویک، مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از راه اندازی سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه های کشور خبر داد.

سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی راه اندازی می شود

محمد مهدی ذوالفقارزاده گفت: امروز کشور نیازمند کار مضاعف در مسیر پیشرفت و توسعه است. در این راستا موضوع مهارت آموزی دانشجویان به عنوان آینده سازان کشور از اهمیت ویژه ای برخوردار است و این مهم در برنامه های محوری معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در دوره فعلی واقع شده است.

وی ادامه داد: از این رو برنامه ها و رویدادهای متنوعی برای مهارت آموزی و افزایش اشتغال پذیری دانش آموختگان در دستور کار واقع شده است که حمایت از برپایی رویداد کمند از آن جمله است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم اضافه نمود: ایجاد سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی در قالب طرح سرمد از دیگر برنامه هایی است که روند اجرایی آن در برنامه های معاونت فرهنگی و اجتماعی قرار گرفته و در این زمینه تفاهم نامه هایی با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، دانشگاه فنی و حرفه ای و دانشگاه جامع علمی کاربردی در حال طی مراحل نهایی جهت انعقاد است تا بتوان از این طریق زمینه هم افزایی و تعامل با نهادها و دستگاه های مسئول فراهم شود.

وی گفت: باید تلاش شود تا با حمایت از استعدادها و ظرفیت های دانشجویان زمینه حضور آنان در فضای کسب و کار پس از طی دوران تحصیل را ایجاد کرده و امیدواری آنان نسبت به آینده خود را تقویت کنیم.

ذوالفقارزاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت نوآوری در برنامه ها و فعالیت ها گفت: نوآوری در فعالیت ها و برنامه ها لازمه کشور در شرایط کنونی و به منظور گره گشایی از مسائل است. اهتمام نسبت به صنایع خلاق و دامن زدن به این صنایع مزیت رقابتی و دست برتر در این زمینه است که می تواند مورد توجه کنشگران فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه ها قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری و برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: نقش گروه های دانشجویی همچون کانون های فرهنگی و انجمن های علمی دانشجویی در زمینه صنایع خلاق و اتصال آن به بازار از اهمیت ویژه ای برخوردار است و بایستی توسعه فعالیت ها و برنامه ها با اتکا به ظرفیت های کم نظیر این مجموعه ها صورت پذیرد از این رو برنامه ریزی جدی به منظور تقویت نقش و کنشگری مؤثر آنها مدنظر واقع شده است.

وبلاگ مویک علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی راه اندازی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرای مهارت آموزی در خوابگاه های دانشجویی راه اندازی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید