طرز تهیه رولت اسفناج

به گزارش وبلاگ مویک، رولت اسفناج یک غذای خوشمزه، ساده و سالم است. در این مقاله به سراغ طرز تهیه رولت اسفناج رفته ایم. این غذا را به عنوان پیش غذا، افطاری یا حتی غذای اصلی می توانید میل کنید. بعلاوه زیبایی ظاهر و ساده بودن دستور پخت رولت اسفناج باعث شده به عنوان فینگرفود در دورهمی ها یک گزینه مناسب باشد. به خصوص اگر فردی گیاهخوار در جمع حضور دارد.

طرز تهیه رولت اسفناج

در ادامه دو نوع طرز تهیه رولت اسفناج را خواهید خواند. روش اول کالری کمتری دارد و سالم تر است اما روش دوم کالری بیشتری دارد، زمان بیشتری برای تهیه احتیاج دارد و البته خوشمزه تر است.

مواد لازم تهیه رولت اسفناج روش اول

مواد لازماندازه لازم
اسفناجدو کیلوگرم
تخم مرغشش عدد
پنیر لبنهدویست گرم
فلفل دلمه ای رنگی نگینی خرد شدهیک پیمانه
قارچ خرد شدهیک پیمانه
نخودفرنگی پخته شدهنصف پیمانه
ذرت پخته شدهنصف پیمانه
هویج پخته شده و نگینی خرد شدهنصف پیمانه
نمک، فلفل، آویشن، روغنبه اندازه لازم

طرز تهیه رولت اسفناج روش اول

  • مدت زمان لازم برای تهیه مواد اولیه: 1 ساعت
  • مدت زمان لازم برای پخت: 2 ساعت
  • مدت زمان کلی تهیه رولت اسفناج: 3 ساعت
  1. ابتدا فلفل دلمه ای و قارچ ها را شسته و به صورت نگینی خرد کنید.
  2. هویج ها را شسته، پوست گرفته و آب پز کنید. بعد از آن که نرم شد به صورت نگینی خرد کنید.
  3. اسفناج ها را به خوبی شسته و روی بخارپز قرار داده تا پخته گردد.
  4. اسفناج ها که نرم شد آب آن را بگیرید و ساطوری خرد کنید.
  5. قارچ ها را درون یک تابه که با کره یا روغن چرب شده است ریخته و کمی تفت بدهید.
  6. تخم مرغ ها را در یک کاسه بشکنید و به خوبی هم بزنید تا یکدست شوند.
  7. اسفناج ها را به تخم مرغ اضافه نموده و مخلوط کنید. ادویه جات مثل نمک، فلفل و آویشن را نیز به آن ها اضافه کنید.
  8. یک تابه نچسب برداشته و بعد از آن که روغن آن کاملاً داغ شد مخلوط تخم مرغ و اسفناج را درون آن بریزید.
  9. اجازه دهید مواد همچون کوکو به خوبی پخته گردد. یک طرف مخلوط که سرخ گردد کافی است.
  10. رولت را از تابه در آورده، روی کاغذ روغنی قرار دهید و مانند رولت بپیچانید. آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا استراحت کند.
  11. در همین میان قارچ تفت داده شده به همراه فلفل دلمه ای، هویج خرد شده، ذرت و ادویه ها با هم مخلوط کنید. پنیر لبنه را نیز به آن اضافه نموده و به خوبی هم بزنید.
  12. رولت اسفناج را از یخچال در آورید، آن را باز کنید و مخلوط سبزیجات و پنیر را بر روی آن کاملاً پهن کنید. رولت را به آرامی بپیچید و دوباره به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید.
  13. پس از گذشت یک ساعت، کاغذ روغنی آن را جدا نموده و با یک چاقوی تیز آن را برش دهید و با سس مناسب یا بدون سس سرو کنید.

مواد لازم رولت اسفناج روش دوم

مواد لازماندازه لازم
پوره اسفناج1 پیمانه
تخم مرغ3 عدد
آب یا شیر1/4 پیمانه
آرد1 پیمانه
بیکینگ پودر1 قاشق چای خوری
روغن مایع1 قاشق غذاخوری
نمک1/2 قاشق چای خوری
پودر سیر، فلفل سیاه، تخم گشنیزبه اندازه لازم
پنیر ویلی یا لبنه400 گرم
سس مایونز2 قاشق غذاخوری
کالباس5 ورق
زیتون خرد شده1/4 پیمانه
شوید1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه رولت اسفناج به روش دوم

  1. ابتدا اسفناج ها را خوب پاک کنید و کمی خرد کنید تا راحت تر میکس گردد سپس داخل میکسر یا غذاساز ریخته و بزنید تا پوره گردد. اگر مواد سفت بود 1 قاشق غذا خوری آب بریزید تا راحت پوره گردد و پوره یکدست و نرمی داشته باشید.
  2. در ادامه زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده تخم مرغ را به همراه نمک خوب با همزن برقی با سرعت تند بزنید تا کف کند به همزدن ادامه دهید تا مانند خامه فرم گرفته گردد یعنی زمانی که ظرف را برعکس کنید از آن بیرون نریزید.
  3. زرده تخم مرغ را به همراه آب یا شیر و تمام ادویه و نمک و روغن مایع داخل کاسه ریخته و با همزن بزنید تا از لختگی خارج گردد و کمی کرم رنگ گردد. سپس پوره اسفناج را نیز اضافه کنید در ادامه آرد و بیکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و الک کردید به تدریج به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک به آرامی هم بزنید
  4. سفیده تخم مرغ را نیز اضافه کنید و آرام و چرخشی هم بزنید تا یکدست گردد.
  5. در ادامه مخلوط را داخل سینی 30 در 40 سانتی متری که کاغذ روغنی گذاشتید، بریزید و یکدست پخش کنید و بعد داخل فر از قبل گرم شده 170 درجه حدود 8 الی 10 دقیقه بپزید. دقت کنید که زمان پخت متغیر است. آنقدر بپزید تا خلال چوبی از وسط کیک، تمیز خارج گردد.
  6. کالباس ها را نگینی ریز خرد کنید زیتون خرد شده، شوید، سس و پنیر را داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید تا مواد یکدست گردد.
  7. سینی رولت را از فر خارج کنید، رولت را روی یک حوله یا دستمال بزرگی برگردانید و کاغذ روغنی را به آرامی از آن جدا کنید. حالا رولت را با یاری دستمال زیرش رول کنید تا خنک گردد و کمی صبر کنید. بعلاوه می توانید رولت را برای نیم ساعت داخل یخچال بگذارید.
  8. رولت را باز کنید و از مواد میانی با پالت روی نان رولت به صورت یکنواخت بریزید بعد به آرامی مجدد رول کنید و داخل یک پارچه تمیز قرار دهید یا سلفون بکشید و برای 1 ساعت داخل یخچال بگذارید سپس روی آن را تزئین نموده و سرو کنید.

خواص رولت اسفناج

حال که با طرز تهیه رولت اسفناج آشنا شدید زمان آن است تا از خواص آن هم کمی بدانید. رولت اسفناج در یک وعده اندازه زیادی سبزیجات را به بدن شما می رساند. اسفناج با خاصیت درمان کم خونی، تخم مرغ به علت داشتن پروتئین کافی، سبزیجات با بالا بردن عملکرد دستگاه گوارش یک غذای مقوی و سالم برای بدن به شمار میرود.

اسفناج علاوه بر خاصیت آنتی اکسیدانی سرشار از آهن است، ویتامین A، اسید فولیک و ویتامین C از دیگر مواد ارزشمند در اسفناج است. این مواد باعث عملکرد بهتر قلب، تقویت پوست، تقویت سیستم گوارش می گردد.

بعلاوه کالری کم رولت اسفناج برای افرادی که رژیم غذایی لاغری را دنبال می نماید مناسب است. شما می توانید پنیرهای کم چرب تری را جایگزین پنیر لبنه کنید تا نسخه سالم تری از رولت اسفناج داشته باشید.

رولت اسفناج برای افراد گیاهخوار و کسانی که به علت بیماری های قلبی عروقی از خوردن گوشت پرهیز می نمایند یک پیشنهاد لذیذ است.

نکات کلی طرز تهیه رولت اسفناج

  • در محتوی رولت اسفناج می توانید متناسب با ذائقه خود ادویه جات را تغییر دهید یا سبزی هایی مانند شنبلیله و پیازچه به ترکیبات آن اضافه کنید.
  • زیتون، خیارشور و گوجه از مواد غذایی هستند که در کنار رولت اسفناج سرو می گردد.
  • استفاده از برگ های جوان و تازه اسفناج طعم غذا را لذیذ تر می نماید.
  • کالری رولت اسفناج در 100 گرم: 227 کیلوکالری

سخن آخر

رولت اسفناج یک غذای آسان، سالم و خوشمزه است. مناسب برای فینگرفور، افراد گیاهخوار، بچه ها و پیک نیک بردن است. خواص فراوان و کم بودن کالری آن باعث می گردد یک گزینه مناسب برای غذای خنک است که می توانید طولانی مدت در یخچال قرار دهید. هر فرد متناسب با ذائقه خود می تواند محتویات آن را کم و زیاد کند. اگر شما هم رسپی خاصی برای طرز تهیه رولت اسفناج دارید حتماً برای ما بنویسید. همین حالا محتویات لازم را از وبلاگ مویک سفارش دهید، در منزل تحویل بگیرید و دست به کار شوید.

منبع: اسنپ مارکت

به "طرز تهیه رولت اسفناج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رولت اسفناج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید