لزوم بهره گیری از آب بندان ها در شکوفایی مالی روستا ها

به گزارش وبلاگ مویک، امام پناهی گفت: آب بندان ها ظرفیت بالایی در شکوفایی مالی روستا ها دارند از این فرصت بهره گرفته شود

لزوم بهره گیری از آب بندان ها در شکوفایی مالی روستا ها

حمیدرضا امام پناهی در جلسه هماهنگی لایروبی و بهسازی آب بندان های شهرستان که با موضوع ساماندهی سازه های لشت نشاء و خشکبیجار با اشاره به اینکه آب بندان ها سازه های آبی بر پایه دانش بومی و با قابلیت بهره برداری چند منظوره می باشند، گفت: اولویت استفاده از این سازه ها در تامین آب کافی زراعی منطقه ها، بخصوص در سال های توأم با کم بارشی و کاهش ذخایر بیش از هر زمان دیگری نمود خواهد داشت.

فرماندار رشت بابیان اینکه اقدام به موقع برای جلوگیری از هدر رفت و حرکت رواناب ها به سمت دریا بخصوص در قسمت انتهایی شبکه توزیع سد ها و پایاب رودخانه ها، نقش مهمی در تامین مطمئن ذخایر آب بر عهده دارد، اضافه کرد: در سال های کم بارش، مسئله تامین آب زراعی اولویت نخست کشاورزی شهرستان می باشد و برای رفع دغدغه های موجود، تسریع در روند بهسازی، لایروبی و آبگیری آبندان ها بخصوص در بخش های لشت نشاء و خشکبیجار در صدر برنامه های دستگاه های مرتبط قرار گرفته است.

امام پناهی با اشاره به این موضوع که از مجموع 87 پهنه آب بندان شهرستان حدود 40 پهنه در دو حوزه بخشداری لشت نشاء و خشکبیجار قرار گرفته است، ادامه داد: 15 پهنه از این تعداد، با توجه به تنش های آبی مورد انتظار، در اولویت بهسازی برای سال آینده قرار دارند که باید سریعاً و با همکاری و تعامل متولیان اجرایی و نظارتی، نسبت به مشخص پیمانکار واجد شرایط و آغاز عملیات بهسازی آن ها اقدام شود.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان شرح داد: ضروری است تا برای استقبال از فصل کشاورزی پیش رو، از همین امروز برنامه های لایروبی، بازسازی و ایمن سازی در برابر سیلاب آب بندان ها عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر کاربری کشاورزی، آبندان ها قابلیت استفاده مناسبی در زمینه تفرجگاهی، آبزی پروری و پرورش ماکیان دارند که می تواند در شکوفایی مالی روستا ها موثر واقع شود.

وبلاگ مویک گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم بهره گیری از آب بندان ها در شکوفایی مالی روستا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم بهره گیری از آب بندان ها در شکوفایی مالی روستا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید