مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بناهای تاریخی می گردد

به گزارش وبلاگ مویک، ایسنا/ براساس آخرین گزارشات منتشر شده، مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بناهای تاریخی می گردد.

مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بناهای تاریخی می گردد

شهاب طلایی شکری در بازدید از بافت تاریخی شیراز از تعدادی پروژه ها و بناهای تاریخی در دست بازسازی، بناهای واگذار شده به بخش خصوصی و پروژه های قابل واگذاری صندوق حفظ و احیا بازدید کرد.

وی در این بازدید گفت: بافت تاریخی شیراز و شهرستانهای استان واجد ارزشهای تاریخی فرهنگی ارزشمندی است که با توجه به محدودیتهای منابع دولتی برای بازسازی و احیا این بناها، قابلیت واگذاری و اخذ مشارکت مردمی دارد.

مدیر عامل صندوق توسعه حفظ و احیا بناهای تاریخی کشور گفت: پیرو مذاکراتی که با مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان انجام شد، زمینه همکاری برای تحول در زمینه بازسازی و احیا بناهای تاریخی، فرهنگی استان فراهم آمده است.

طلایی توضیح داد: بناهایی که درگذشته به مردم واگذار شده و تجارب واگذاری این بناها الگویی برای احیای بافت تاریخی شیراز و شهرستان های استان فارس خواهد بود.

مدیر عامل صندوق توسعه حفظ و احیا بناهای تاریخی کشور ادامه داد: هر جا که مردم در امر حفظ و احیا بناهای تاریخی مشارکت نموده اند، موجب حفظ و پایداری بناها می گردد.

وی افزود: با این اقدام در سرعت بخشیدن به امر بازسازی و بهره برداری از بناها پرداخته و این بناها و اماکن تاریخی، فرهنگی با مشارکت مردم بازسازی و به فضاهای فرهنگی، هنری، گالری ها یا مکانهای گردشگری تبدیل می گردد.

منبع: همگردی

به "مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بناهای تاریخی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشارکت مردم در حفظ و احیا موجب پایداری بناهای تاریخی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید