نگاهی متفاوت به مستندهای محیط زیستی از قاب دوربین ادوارد برتینسکی

به گزارش وبلاگ مویک، تهران (پانا) - جدیدترین قسمت از برنامه نردبان مستندهای محیط زیستی ادوارد برتینسکی، عکاس برجسته کانادایی را نقد و آنالیز نموده است.

نگاهی متفاوت به مستندهای محیط زیستی از قاب دوربین ادوارد برتینسکی

به گزارش روابط عمومی شبکه مستند، پنجاه و هشتمین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان، آدینه، 13 شهریورماه روی آنتن شبکه مستند می رود.

این قسمت از برنامه سراغ پرونده مستندهای محیط زیستی رفته و مروری بر آثار کارگردان مشهور سینمای مستند در این حوزه دارد. نردبان این هفته آثار و تجربیات ادوارد برتینسکی، عکاس و مستندساز نام آشنای کانادایی را با حضور امید بلاغتی و حامد شکیبانیا نقد و آنالیز نموده است.

ادوارد برتینسکی عکاس و مستندساز مشهور کانادایی است که عمده فعالیت او در حوزه آثار محیط زیستی است. از جمله آثار معروف او میتوان به Watermark (2013) و Anthropocene: The Human Epoch (2018) اشاره نمود. او در دوران همه گیری کرونا عکس های متفاوتی را در قالب یک نمایشگاه عکس به نمایش گذاشته است که در برنامه نردبان به تصویر کشیده می گردد.

علاوه بر این، کارگاه تجربه این هفته نردبان اختصاص به مستندهای محیط زیستی داشته و گفت وگوی وزیر محیط زیست کانادا با 3 کارگردان سینمای مستند را به تصویر کشیده است.

در بخش ثابت نردبان، گفت وجوی افسانه سالاری و محمد حدادی روی آنتن می رود و این دو مستندساز ضمن آنالیز ویژگی های مستند خلاق به این سوال پاسخ می دهند که آیا تدوینگر، کارگردان دوم است؟

مروری بر هنر خاکی (آرت لند)، پیشنهاد و معرفی چند مستند با سوژه های محیط زیستی و بسته خبری از دیگر بخش های نردبان این هفته است.

نردبان مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که کوشش می نماید به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم هایی متنوع آدینه ها ساعت 18 روی آنتن شبکه مستند می رود.

منبع: خبرگزاری پانا

به "نگاهی متفاوت به مستندهای محیط زیستی از قاب دوربین ادوارد برتینسکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی متفاوت به مستندهای محیط زیستی از قاب دوربین ادوارد برتینسکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید