همایش ملی دنیا ایرانی ماد و هخامنشی برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ مویک، خبرگزاری مهر/ براساس آخرین گزارش های منتشر گشته، همایش ملی دنیا ایرانی ماد و هخامنشی برگزار می گردد.

همایش ملی دنیا ایرانی ماد و هخامنشی برگزار می گردد

فرهنگ و تمدن پربار ایرانی که به هزاره های دور باز می گردد، سالیانی است بر دنیا سایه افکنده و آن را روشنی بخشیده است. فرهنگ و تمدن ایرانی همانند لاجورد شاهوار بدخشان ثمره تابش خورشید و سعی باد و باران است. از این رو شناخت و شناساندن و پاسداری از این فرهنگ و تمدن سایه گستر و بشکوه خویشکاری همه ایرانیانی است که دل در گرو این آب و خاک و میراث آن دارند.

گروه پژوهشی باستان کاوی تیسافرن با هدف پرداختن به دنیا ایرانی در دوران برآمدن حکومت ماد و در پی آن شاهنشاهی هخامنشی، بر آن است تا همایش ملی دنیا ایرانی: ماد و هخامنشی را به دبیری علمی شاهین آریامنش و هوشنگ رستمی و دبیری اجرایی محمد جمالی برگزار کند، از این رو از پژوهشگران گرامی دعوت می گردد تا مقاله های پژوهشی خود را در زمینه محورهای همایش به وسیله وبگاه همایش به نشانی www.ncpwmap.tissaphernesarc.ac.ir به دبیرخانه همایش ارسال نمایند.

چکیده های پذیرفته شده، در کتاب چکیده مقاله های همایش منتشر خواهد شد و در روز برگزاری همایش در دسترس همگان قرار خواهد گرفت. بعلاوه اصل مقاله های همایش، پس از برگزاری همایش در مجله بین المللی پژوهشنامه ایران باستان منتشر خواهد شد.

دین، هنر و معماری، تاریخ فرهنگی و اجتماعی، نویافته های باستان شناختی، اقتصاد، معیشت و بازرگانی، تاریخ و جغرافیای سیاسی و اداری، مرزهای ایران و جغرافیای تاریخی و بر هم کنش های ایران با همسایگانش محورهای همایش دنیا ایرانی: ماد و هخامنشی و مطالعات باستان شناختی و تاریخی هخامنشی در منظره جغرافیایی و فرهنگی کرانه های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای مکران محور ویژه این همایش است.

انتها زمان دریافت چکیده مقاله 31 اردیبهشت 1403، اعلام نتیجه 10 خرداد 1403، انتها زمان دریافت اصل مقاله 31 خرداد 1403 است و همایش در محل اندیشگاه فرهنگی کتابخانه ملی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: همگردی

به "همایش ملی دنیا ایرانی ماد و هخامنشی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش ملی دنیا ایرانی ماد و هخامنشی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید