سرانجام نگرانی با باتری های نو خودروهای برقی

به گزارش وبلاگ مویک، دانشمندان روشی برای ساخت باتری های پیشرفته نسل آینده برای خودروهای الکتریکی کشف نموده اند که حتی پس از صدها چرخه شارژ، هیچ ظرفیتی را از دست نمی دهند.

سرانجام نگرانی با باتری های نو خودروهای برقی

یک تیم پژوهشی بین المللی از دانشگاه نیو ساوت ولز (یو ان اس دابلیو) در استرالیا و دانشگاه ملی یوکوهاما در ژاپن ادعا می نمایند که این پیشرفت بزرگ می تواند جایگزین عملی و کارآمد و بسیار فزونی برای فناوری های کنونی باتری باشد.

پژوهشگران نوع نوی از مواد الکترود مثبت با پایایی بی نظیر را که می تواند در باتری های حالت جامد بادوام استفاده گردد، آنالیز کردند.

باتری های حالت جامد به علت ظرفیتشان برای غلبه بر محدودیت های فنی بسته های باتری لیتیوم یونی که در حال حاضر برای تامین انرژی اغلب لوازم الکترونیکی مصرفی - از تلفن های هوشمند گرفته تا ماشین های برقی - استفاده می شوند، به عنوان دگرگون نماینده و تغییردهنده بازی مورد تحسین قرار گرفته اند.

اگرچه که تا به امروز باتری های حالت جامد در رابطه با پایایی با محدودیت های خاص خود روبرو بوده اند. شارژهای پی در پی می تواند سبب آسیب جبران ناپذیری به رابط بین الکترودها و الکترولیت گردد و آن ها را برای استفاده تجاری نامناسب کند.

باتری نو با ترکیب الکترود مثبت با یک الکترولیت جامد مناسب و الکترود منفی، توانست ظرفیت 300 میلی آمپر ساعتی خود را بدون افت و استهلاک حفظ کند.

پروفسور نیراج شارما، از دانشگاه نیو ساوت ولز گفت: ضعیف نشدن عملکرد و ظرفیت در بیش از 400 چرخه، به وضوح نشان دهنده عملکرد برتر این ماده در مقایسه با موارد گزارش شده برای باتری های معمولی تمام حالت جامد با مواد لایه ای است.

این یافته می تواند هزینه باتری را به شدت کاهش دهد. توسعه باتری های حالت جامد با کارآمدی بالا بعلاوه می تواند به توسعه خودروهای برقی پیشرفته منجر گردد.

یکی از مهندسان برتر بی ام و، باتری های حالت جامد را به عنوان موضوع بزرگ بعدی در توسعه باتری توصیف نموده است. سیمون ارهارد اخیرا ادعا کرد که باتری های لیتیوم یونی ازنظر عملکردی، به اوج رسیده اند و پیش بینی کرد که باتری های حالت جامد درنهایت به عنوان استاندارد صنعتی جایگزین آن ها خواهند شد.

مقاله ای که جزئیات پیشرفت بزرگ اخیر را توضیح می دهد، با عنوان ماده الکترود مثبت و ازنظر ابعادی تقریبا تغییر نیافتنی با ظرفیت بالا، روز سه شنبه در مجله علمی نیچر متریالز منتشر شد.

پژوهشگران اینک امیدوارند که ارتقا و بهبود مواد الکترود، امکان فراوری تجاری باتری های حالت جامد برای خودروهای برقی را فراهم کند که بتوانند ازنظر قیمت، ایمنی، ظرفیت و سرعت شارژ با فناوری های فعلی همخوانی داشته باشند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com

به "سرانجام نگرانی با باتری های نو خودروهای برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام نگرانی با باتری های نو خودروهای برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید