پرداخت سهم فارس از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه تسریع گردد

به گزارش وبلاگ مویک، تسریع در فرایند پرداخت سهم عوارض آلایندگی منطقه عسلویه به شهرستان های مهر و لامرد بر اساس مصوبه قانونی از مواردی بود که استاندار فارس در ملاقات خود با وزیر اقتصاد دارایی به آن تاکید نمود.

پرداخت سهم فارس از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه تسریع گردد

به گزارش وبلاگ مویک از شیراز، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، در ادامه پیگیری مسائل و مسائل استان در سطوح ملی، با دکتر احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی ملاقات کرد.

او در این نشست به بیان مسائل و مسائل حوزه اقتصادی استان و ارائه راه چاره ها و پیشنهاد هایی در این زمینه پرداخت.

عدم معین مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استانی از موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره نمود.

او بهره مند نشدن بیش از 2 میلیون نفر از سهامدارانِ روش غیرمستقیم استان فارس از منافع سهام عدالت را یکی از مسائل معین نشدن مدیر عامل و اعضا هیئت مدیره این شرکت ها برشمرد و بیان کرد: برای حل این مشکل باید برگزاری مجامع شرکت های سرمایه گذاری سهام عدالت استان ها و نحوه انتخاب اعضای هیئت مدیره در دستور کار شورای عالی بورس قرار گیرد.

ایمانیه با اشاره به اینکه حقوق دولتی و اقتصادیات 21 واحد معدنی استان فارس در خارج از استان پرداخت می گردد، علت این موضوع را قرار داشتن آدرس پستی واحد های مذکور در استان های دیگر دانست و اظهار کرد:

انتقال دفاتر اقتصادی معادن فعال به استان فارس زمینه بهره مندی استان از عایدی های ناشی از فعالیت آن ها را فراهم می نماید که بی تردید در ایجاد و یا افزایش زیرساخت های توسعه استان اثرگذار خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان اینکه نبود مشوق های منطقه ای برای ارائه به سرمایه گذاران خارجی در استان به ویژه برای سرمایه گذاران ایرانی و فارسی های مقیم کشور های حاشیه خلیج فارس، سرمایه گذاری را با موانعی روبرو نموده است، گفت: به رغم وجود مشوق های قانونی همانند معافیت های اقتصادیاتی گمرکی و ... این مشوق ها اعمال نمی گردد.

به اعتقاد استاندار فارس ارائه مشوق های بومی و منطقه ای نظیر اختیار حق انتفاع اراضی واگذاری زمین دولتی رایگان، معافیت های اقتصادیاتی و گمرکی خاص، اجازه صدور مجوز های مربوط به خدمات دولتی به صورت بی نام و ... زمینه را برای راهنمایی سرمایه های خارجی به سمت پروژه های اولویت دار استان فراهم خواهد نمود.

او بعلاوه خواهان توجه به نظرات تخصصی ستاد تجهیز عایدی هر استان برای معین پایه های عایدیی استان ها در زمان تنظیم لایحه بودجه سالانه شد.

مسائل مرتبط با بانک های خصوصی و موسسات اقتصادی و اعتباری نظیر عدم مشارکت در تامین اقتصادی طرح های اقتصادی و طرح های سرمایه گذاری، پایین بودن سقف اختیارات این بانک ها در پرداخت تسهیلات، خروج منابع اقتصادی این بانک ها از استان، عدم حضور در جلسات کمیسیون هماهنگی بانک ها و عدم ارائه آمار مصارف و منابع بانکی به مراجع ذیربط از دیگر موضوعاتی بود که استاندار فارس به آن اشاره نمود و در بیان راه چارها های پیشنهادی برای برطرف این مسائل اضافه کرد: بازنگری در قوانین و مقررات ناظر بر فعالیت بانک های خصوصی امری الزامی است.

ایمانیه بعلاوه از عدم استفاده از خبرگان اقتصادی در ترکیب هیئت خبرگان بانکی و اقتصادی استان به منظور حل و فصل مسائل بنگاه های اقتصادی و تولیدی انتقاد کرد.

او گفت: بی تردید حضور نمایندگان ارشد اقتصادی استاندار در ترکیب هیئت خبرگان مورد وثوق بانکی و اقتصادی استان به ویژه معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان در برطرف مسائل منطقه ای این حوزه موثر خواهد بود.

ایمانیه بعلاوه خواهان بازنگری در ساختار کمیسیون هماهنگی بانک های استان شد و اضافه کرد: ترکیب کمیسیون باید با عضویت مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان به نمایندگی از وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس کمیسیون، رئیس امور شعب بانک ملی استان به عنوان دبیر کمیسیون و عضویت مدیران همه بانک های دولتی خصوصی و موسسات اقتصادی و اعتباری استان اصلاح گردد.

منطقه ویژه اقتصادی لارستان و لزوم ارائه ضمانت نامه بانکی معادل هزینه لازم برای ایجاد زیرساخت و ثبات توان اقتصادی این منطقه به منظور اجرای زیرساخت ها در یک سوم اراضی منطقه ویژه اقتصادی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در این جلسه بیان کرد.

به اعتقاد دکتر ایمانیه حذف مقررات زائد و طرح موضوع در هیئت مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز های کسب و کار راه چاره برطرف مسائل در منطقه ویژه اقتصادی لارستان است.

تسریع در فرایند پرداخت سهم عوارض آلایندگی منطقه عسلویه به شهرستان های مهر و لامرد بر اساس مصوبه قانونی از دیگر مواردی بود که استاندار فارس در ملاقات خود با وزیر اقتصاد دارایی به آن تاکید نمود.

وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این ملاقات ضمن استقبال از پیشنهادات دکتر ایمانیه قول مساعد داد کوشش ها و پیگری های لازم برای تحقق راه چاره های ارائه شده انجام گردد.

وبلاگ مویک فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پرداخت سهم فارس از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه تسریع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرداخت سهم فارس از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه تسریع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید