پمپئو مدعی تقلب در انتخابات ونزوئلا شد

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از روسیا الیوم، وزیر امور خارجه آمریکا مدعی تقلب در انتخابات پارلمانی ونزوئلا شد.

پمپئو مدعی تقلب در انتخابات ونزوئلا شد

مایک پمپئو در صفحه توئیتر خود با بیان این ادعا نوشت: در انتخابات ونزوئلا تقلب روی داده است. نتایجی که دولت غیرقانونی نیکولاس مادورو آن را اعلام خواهد نمود بیانگر خواست مردم ونزوئلا نیست. آنچه امروز برگزار شد تقلب و خیال است نه انتخابات.

انتخابات پارلمانی ونزوئلا روز یکشنبه برگزار شد.

این انتخابات که پیش بینی شده بود بیش از 20 میلیون نفر از ملت ونزوئلا در آن شرکت خواهند کرد، چالشی عظیم برای حزب هواداران دولت و مخالفان محسوب می گردد.

قانونگذاران ونزوئلایی هر پنج سال انتخاب می شوند؛ آخرین انتخابات 2015 برگزار شد و نمایندگان مجلس آینده که امروز یکشنبه انتخاب می شوند، از ابتدای سال میلادی 2021 کار خود را برای یک دوره پنج ساله شروع می نمایند.

بر اساس اصلاحیه جدید ستاد انتخابات ونزوئلا، با افزایش تعداد نمایندگان مجلس که در حال حاضر 167 عضو دارد، از مجلس آینده به 277 نفر افزایش خواهد یافت.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا اعلام نموده که اگر در انتخابات پارلمانی ششم دسامبر (16 آذر)، مخالفان پیروز شوند، وی آماده کناره گیری از قدرت است.

وی تاکید نموده که سرنوشت او با تصمیم مردم ونزوئلا رقم خواهد خورد. در این انتخابات، مردم ونزوئلا 277 نماینده را برای مجلس ملی این کشور انتخاب خواهند کرد.

پس از انتخابات ریاست جمهوری 2018 ونزوئلا که به انتخاب مجدد مادورو منجر شد، خوان گوایدو رهبر مخالفان با زیر سوال بردن انتخابات، مادورو را غاصب قدرت و خود را به دلیل مقام ریاست کنگره ملی بر اساس قانون اساسی، رئیس جمهوری قانونی خوانده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "پمپئو مدعی تقلب در انتخابات ونزوئلا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو مدعی تقلب در انتخابات ونزوئلا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید