کشف بقایای به جا مانده از یک سکونتگاه عصر برنز در روستایی در سوئیس

به گزارش وبلاگ مویک، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، کشف بقایای به جا مانده از یک سکونتگاه عصر برنز در روستایی در سوئیس صورت گرفت.

کشف بقایای به جا مانده از یک سکونتگاه عصر برنز در روستایی در سوئیس

باستان شناسان بقایای یک سکونتگاه عصر برنز را در محوطه ای از یک روستای سوئیسی کشف کردند که پیش تر هیچ شواهدی از آثار قدیمی تر از دوران رومی در آن پیدا نشده بود.

آرت نت نوشت در پاییز سال 2023 سرویس باستان شناسی کانتون برن یک پروژه کاوش را قبل از آغاز ساخت و ساز در یک محوطه رومی در روستای هیمبرگ واقع در سوئیس انجام داد. انتظار می رفت بقایای یک کارگاه آجرسازی باستانی کشف شود، با این حال هیچ شواهدی از سازه مورد نظر پیدا نشد. در عوض باستان شناسان به کشف هیجان انگیز یک سکونتگاه 3200 تا 3500 ساله دست یافتند.

باستان شناسان در جریان کاوش سه ماهه در این محل سه سرنخ مشخص کننده قدمت سکونتگاه را شناسایی کردند. یکی از این سرنخ ها گودال هایی بودند که به طور کامل از نوعی سنگ پر شده بودند. کاربرد این سنگها هنوز مشخص نیست. این فرضیه مطرح شده است که سنگها نخست گرم می شدند و سپس درون گودال ها انباشته می شدند تا برای مردم ماقبل تاریخ گرما تولید کنند. فرضیه دیگر این است که سنگها برای آشپزی مورد استفاده قرار گرفته اند. کشف سنگ هایی با این نوع کاربرد در سکونتگاه های عصر برنز رایج است.

به نظر می رسد تعداد دیگری از گودال هایی که در این محوطه باستانی کشف شده اند برای استخراج گل کاربرد داشته باشند. گل یک ماده اولیه ضروری بود که برای ساخت سرامیک و برای پوشاندن سطح دیوارهای ترکه ای خانه ها مورد استفاده قرار میگرفت.

در این محوطه همچنین تعدادی شیء سرامیکی که به سبک بازه زمانی 1500 تا 1200 پیش از میلاد طراحی شده بود نیز کشف شد.

تا به امروز فقط بخش کوچکی از این سکونتگاه کاوش شد بنابراین مقدار دقیق آن هنوز مشخص نیست. هویت ساکنان آن نیز مشخص نیست، چراکه بقایای هیچ گوری کشف نشده است.

منبع: همگردی

به "کشف بقایای به جا مانده از یک سکونتگاه عصر برنز در روستایی در سوئیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف بقایای به جا مانده از یک سکونتگاه عصر برنز در روستایی در سوئیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید