گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش می نماید

به گزارش وبلاگ مویک، عصر اتوماسیون شغلی هوش مصنوعی در حال حاضر فرا رسیده است و براساس گزارشی تازه، گوگل می خواهد کارکنان بخش فروش خود را که به وسیله ابزارهای هوش مصنوعی تازه کار آنها اتوماتیک شده برکنار کند یا کار دیگری به آنها بدهد.

گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش می نماید

به گزارش فیوچریزم، هنوز معین نیست چه تعداد از انسان ها در نهایت تحت تاثیر هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت، اما این نشانه روشنی از عصر تازه است. در اوایل امسال، گوگل عصر تازهی از تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی را شروع کرد. به عنوان بخشی از این ابتکار، گوگل در کوشش است تا از فناوری هوش مصنوعی برای ارائه تجربیات تبلیغاتی تازه به صورت اتوماتیک استفاده کند.

بعضی از این تبلیغات که به وسیله قابلیت پرفورمنس مکس(Performance Max) به اختصار پی مکس این شرکت ایجاد شده اند می توانند در لحظه بر اساس نرخ کلیک تغییر نمایند تا بازدید را به حداکثر برسانند، کاری که برای کارمندان انسانی بسیار سخت است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، تعداد فزاینده ای از تبلیغ نمایندگان از پی مکس استفاده نموده اند که احتیاج به بعضی از کارمندان متخصص در حوزه تبلیغات برای یک سرویس خاص گوگل را از بین برده است.

بر اساس این گزارش، تقریبا نیمی از 30 هزار کارمند بخش تبلیغات گوگل زمانی به این نوع کار مشغول بودند.

این یک تغییر قابل توجه برای تجارت گوگل است، زیرا تبلیغات بخش بزرگی از عایدی شرکت را تشکیل می دهد. با جایگزینی نیروی انسانی، این شرکت احتمالا میخواهد با کاهش هزینه ها، حاشیه سود خود را افزایش دهد.

پیش از این شاهد بوده ایم که چندین صنعت تحت تأثیر اتوماسیون شغلی مبتنی بر هوش مصنوعی قرار گرفته اند.

اوایل امسال، آرویند کریشنا(Arvind Krishna)، مدیرعامل آی بی ام(IBM) به بلومبرگ گفت که این شرکت استخدام ها را برای هر شغلی که می تواند به وسیله هوش مصنوعی انجام گردد، کُند یا تعلیق می نماید.

کریشنا در آن موقع گفت: من به راحتی می توانم ببینم که 30 درصد از مشاغل با هوش مصنوعی و اتوماسیون در یک دوره پنج ساله جایگزین می شوند که به این معنی است که در مجموع، هوش مصنوعی می تواند تا 7800 شغل را بگیرد.

به طور خلاصه، هوش مصنوعی در حال حاضر مشاغل را می رباید و طبق مطالعه موسسه جهانی مک کینزی، این روند می تواند سریع تر از آنچه انتظار می رود شتاب بگیرد.

گلدمن ساکس(Goldman Sachs) در گزارش تحقیقاتی خود در اوایل امسال دریافت که تقریبا 300 میلیون شغل ممکن است به زودی به علت ظهور هوش مصنوعی از بین برود.

منبع: ایسنا

منبع: انتخاب

به "گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل هوش مصنوعی را جایگزین کارمندانش می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید