یک گام تا تبدیل عمارت شهرداری رشت به موزه بلدیه مانده است

به گزارش وبلاگ مویک، ایرنا/ براساس سخنان معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان، یک گام تا تبدیل عمارت شهرداری رشت به موزه بلدیه مانده است.

یک گام تا تبدیل عمارت شهرداری رشت به موزه بلدیه مانده است

عمارت شهرداری رشت یک گام تا موزه بلدیه

ولی جهانی اضافه نمود: برای بازسازی عمارت شهرداری و تبدیل آن به موزه 130 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که مبلغ 70 میلیارد ریال آن از سوی این سازمان اختصاص یافته است و شهرداری نیز باید آورده ای داشته باشد تا طرح بطور کامل اجرایی شود.

وی گفت: نقشه های کاربری موزه ای از سوی مشاور ارائه و در کمیته فنی با کلیت طرح موافقت شده است؛ اگر مطالعات بازسازی این هفته ابلاغ شود براساس ضوابط میراث وارد فاز اجرایی خواهیم شد. جهانی همچنین ادامه داد: 350 میلیون تومان نیز برای موزه مشروطه ابلاغ شده است، اما هنوز این رقم تخصیص نیافت.

موزه مشروطه قرار است در خانه اولین شهردار رشت حاج میرزا خلیل آقا رفیع یا عمارت زین العابدین اخوان ایجاد شود؛ خانه ای قدیمی با عمری بیش از یکصد سال و با معماری منحصربفرد در میدان سید کلان یا صیقلان امروزی واقع شده و اکنون بعنوان ساختمان شورای شهر رشت مطرح است.

این خانه در دی سال 1381 در اولین دوره شورای اسلامی رشت از مالکان وقت خریداری و در اواخر همان سال کار بازسازی آن توسط مهندس روبرت واهانیان آرشیتکت و مهندس ناظر انجام شد. عملیات بازسازی در اواخر سال 1382 به پایان رسید و هم اکنون ساختمان اداری شورای شهر رشت در این مکان واقع شده است. معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: همچنین اعتبار مربوط به تبدیل ساختمان سردار امجد تالش به موزه باستان شناسی اختصاص پیدا کرده و بزودی وارد فاز اجرایی می شود.

منبع: همگردی

به "یک گام تا تبدیل عمارت شهرداری رشت به موزه بلدیه مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گام تا تبدیل عمارت شهرداری رشت به موزه بلدیه مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید