5 شغلی که با آن می توان سفر کرد

به گزارش وبلاگ مویک، علاوه بر مشاغل موجود در صنعت گردشگری، تعدادی دیگری از رده های شغلی نیز وجود دارند که افراد شاغل در آن ها همیشه در حال سفر هستند. اگرچه در نگاه اول چنین موقعیت هایی برای افراد مجذوب نماینده به نظر می رسند، ولی مزایا و معایبی دارند. از جمله مزایایی که افراد شاغل در این بخش تجربه می نمایند می توان به سفرهای مداوم به نقاط گوناگون دنیا، آشنایی با مردم و فرهنگ های نو، چشیدن غذاها و طعم های نو و اقامت در هتل های خاص و باکیفیت اشاره نمود، در حالی که نیازی به پرداخت هزینه ندارند. از طرفی، این رده از مشاغل نیز عاری از معایب نیستند. برای مثال، دوری مداوم از خانه می تواند بر روابط فردی تاثیر گذاشته و حتی باعث مسائلی نظیر کاهش وزن یا اختلالات خواب گردد؛ حل مسائلی از این دست نیازمند ورزش یا رژیم های غذایی سخت است. از این رو، افرادی که مدام در حال سفر هستند به واسطه شغل خود در زندگی شخصی تنهایی را تجربه می نمایند. ولی با وجود این مسائل، تعداد بسیاری از فارغ التحصیلان علاقه مند به دستیابی به چنین موقعیت های شغلی هستند.

5 شغلی که با آن می توان سفر کرد

1. مشاور مدیریت

علت قرارگیری این فرصت شغلی در صدر فهرست به واسطه پیشینه آن است، زیرا سرآغاز این رشته به سال 1985 باز می گردد. با وجود این سابقه قابل توجه، شرایط شغلی چندان تغییر ننموده است. وظیفه اصلی فردی که در این جایگاه واقع شده است همکاری با موسسات و شرکت هایی است که در زمینه ارائه مشاوره تجاری به سایر شرکت ها فعالیت می نمایند. البته بسیاری از این مشاوران دارای دفتر کاری ثابتی نبوده و در بخش مشتریان فعالیت خود را ادامه داده و به محض عقد قرارداد شرکت متبوعه شان با طرف مقابل ملزم به سفر می شوند. در صورت اشتغال به چنین کاری حتی ممکن است تا دیر وقت و در اتاق تاریک هتل یا روزهای تعطیل نیز مجبور به انجام وظایف خود یا حضور در جلسه های کاری شوید و بلافاصله با پرواز نیمه شب به دیدار کاری بعدی در شهری دیگر سفر کنید. از جمله شرکت های پیروز در این رده شغلی می توان به دلویت (Deloitte)، مک کینسی (Mckinsey)، بین (Bain)، گروه مشاوران بوستون (Boston Consulting Group) و پریس واترهاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers) اشاره نمود.

2. مدیر روابط عمومی

مدیریت روابط عمومی، به ویژه در صنعت گردشگری، مستلزم سفر مداوم برای حضور در جلسه های کاری (همچون مشاوران) به همراه برنامه ریزی سفرهای رسانه ای (مانند مدیریت رویداد) است. افراد حرفه ای حاضر در این رده می توانند همچون یکی از مهره های حیاتی در یکی از برندهای معتبر و مشهور، خطوط هوایی، گروه هتل های زنجیره ای یا همزمان در 10 هتل مستقل به فعالیت بپردازند. این جایگاه شغلی ضمن اینکه از محاسن جالبی برخوردار است، خالی از عیب نیست؛ برای مثال، اگر به عنوان مدیر روابط عمومی در یک آژانس مسافرتی مشغول به کار باشید، با پروازهای عادی سفر نموده و در هتل های مقرون به صرفه قیمت اقامت خواهید کرد، در حالی که مهمانان مطبوعاتی شما در هتل های درجه یک حضور دارند. علاوه بر این، استرس ناشی از پاسخگویی به وبلاگ مویک و پوشش مناسب و مقعول از شرکت را نباید نادیده گرفت. صدها شرکت در زمینه روابط عمومی فعال هستند، ولی بعضی از آن ها مانند ادلمن (Edelman)، وبرشاندویک (Weber Shandwick)، اگیلوی (Ogilvy)، فلشمن-هیلارد (Fleischman-Hillard) و کتچام (Ketchum) از نام آوران این عرصه به شمار می فرایند.

3. برنامه ریز و مدیر مراسم

وظیفه اصلی مدیر رویداد طراحی و برنامه ریزی وقایع و رویدادهای مهمی مانند کنفرانس ها، سمینارها و... برای شرکت متبوعه یا شرکت ها و سازمان های طرف قرارداد است. از آنجایی که در این شغل همیشه در تدارک برپایی جشن ها و مراسم است، با فرصت های جالبی مانند بازدید از اماکن مختلف، هتل ها، رستوران و حتی اتومبیل های لوکس روبرو خواهد شد، ولی روی دیگر سکه مدیریت رویداد، موارد مهمی نظیر کنترل مداوم فرایند اجرای برنامه در بر دارد که توام با استرس و فشار کاری است. بعلاوه این فشار کاری سنگین و تنوع بیش از حد غذایی می تواند به مشکلاتی مانند کمردرد نیز منتهی گردد. از جمله افراد صاحب نام این عرصه در آمریکا می توان جرج پی .جانسون (George P. Johnson)، جک مورتون (Jack Morton)، کلارسون (Carlson)، فریمن (Freeman) و اپوس (Opus) را نام برد.

4. حسابدار رسمی

حسابداران و حسابرسان رسمی (به عبارت دیگر حسابداران عمومی گواهی شده) همچون مشاوران دائم در حال سفر از شهری به شهر دیگر برای ارائه خدمت به مشتریان خود در زمینه امور اقتصادی، اقتصادیاتی، آنالیز حساب ها و کشف تقلب یا سوءاستفاده های احتاقتصادی هستند. افراد شاغل در رده حسابداری رسمی به علت جایگاه مهم شغلی خود همیشه از امکانات رفاهی مناسبی مانند پروازهای فرست کلاس، خودرو و راننده شخصی و اقامت در هتل های لوکس برخوردار می شوند. از طرفی، حسابدار رسمی به علت دقت و اهمیت کار خود همیشه مجبور است ساعت های طولانی را در دفتر به کار مشغول بوده و مابقی زمان خود را در حال رفت وآمد میان نقاط مختلف در فرودگاه ها سپری کند. از جمله شرکت های حسابرسی بزرگ می توان به پریس واترهاوس کوپرز (PricewaterhouseCoopers)، دیلویت (Deloitte)، ارنست و یانگ (Ernst & Young) و کی پی ام جی (KPMG) اشاره نمود.

5. نماینده فروش

در این رده شغلی، وسعت ناحیه مقدار سفرهای فرد را معین می نماید. برای مثال، فردی که در حوزه فروش و بازاریابی پزشکی شیکاگوی آمریکا فعال است، باید هفته ها در جاده های غرب میانه آمریکا سفر نموده و به کلیه کلینیک ها، اداراه ها و بیمارستان های موجود در جهت سرکشی کند. بعلاوه فردی که در شرکت تولیدی در کشور سوئیس مشغول به کار است، دامنه حوزه کاری وی در مرزهای اروپا، خاورمیانه و آفریقا گسترده است. از جمله محاسن جالب این شغل در اختیار داشتن بودجه مناسب برای جذب مخاطب و گذران وقت در رستوران های مختلف و صرف غذا برای قرارهای کاری است. در مقابل، نمایندگان فروش ملزم به پرکردن حدنصاب معین شده برای فروش محصول هستند که کاملا استرس زا است. در هر حال، نمایندگی فروش فرصتی مناسب برای جوانان مشتاق به منظور راهیابی به شرکت های بزرگ محسوب می گردد.

منبع: کجارو / travelskills.com

به "5 شغلی که با آن می توان سفر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 شغلی که با آن می توان سفر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید