8 نکته برای آماده کردن بچه ها برای ورود به پیش دبستانی

به گزارش وبلاگ مویک، آغاز پیش دبستانی یک نقطه عطف بزرگ برای شما و فرزندتان است. این که یاد بگیرید باید روزانه چند ساعت دور از هم زندگی کنید، برای هر دوی شما سخت است؛ اما آغاز رسمی سفر یادگیری کودکتان نیز هیجان انگیز است. در این مقاله، 8 نکته برای یاری به آمادگی برای ورود به پیش دبستانی نوشته ایم؛ امیدواریم با استفاده از آن ها با خیال راحت به استقبال این دوره تازه از زندگی تان بروید.

8 نکته برای آماده کردن بچه ها برای ورود به پیش دبستانی

1. با هم به بازدید از مدرسه بروید

اگر می توانید، طوری برنامه ریزی کنید که قبل از اولین روز مدرسه فرزندتان، با هم به آن جا بروید. با هم در بخش بازی ها، بازی کنید و اتاق های درسی را ببینید. به این ترتیب، وقتی که در روز اول مدرسه به آن جا می روند، آن مکان برایشان آشنا خواهد بود.

2. در خانه، با هم مدرسه بازی کنید

از نقش بازی کردن بهره ببرید تا کودکتان بتواند راحت تر به ایده پیش دبستانی رفتن عادت کند. به نوبت کارهای روتین در مدرسه مثل زمان داستان خواندن، بازی کردن، استراحت کردن و … را اجرا کنید. حتی می توانید نقش ها را تغییر دهید و به کودکتان اجازه دهید تا معلم شما باشد. این بازی به فرزندتان یاری می نماید تا مدرسه را مکانی سرگرم کننده بداند و اضطراب روز اول او کاهش پیدا کند.

3. دوستان تازه پیدا کنید

در صورت امکان، یک قرار دیدار با هم کلاسی های او در پیش دبستانی ترتیب دهید. این کار به آن ها، این فرصت را می دهد که قبل از آغاز مدرسه با هم آشنا شوند و برای ورود به پیش دبستانی احساس آمادگی بیشتری داشته باشند.

4. مهارت های آماده شدن را به یک بازی تبدیل کنید

بستن دکمه ها و زیپ، انداختن کوله پشتی و آویزان کردن لباس به چوب لباسی را تمرین کنید. می توانید پوشیدن کفش را به یک بازی تبدیل کنید و ببینید هر کدامتان چقدر سریع می تواند این کار را انجام دهد.

5. از تجربه های خودتان صحبت کنید

از زمانی بگویید که برای اولین بار به مدرسه رفتید، این که چه احساسی داشتید و چه خاطره هایی در پیش دبستانی ساخته اید. اگر می توانید عکس های پیش دبستانی خودتان یا دیگر بزرگسالان مورد اعتماد فرزندتان را به او نشان دهید و با هم در خصوص آن ها صحبت کنید.

6. روتین تازه بسازید

چند هفته قبل از آغاز مدرسه ها، ساعت خواب و بیداری تازهی را که فرزندتان برای ورود به پیش دبستانی به آن احتیاج دارد، تمرین کنید. ساعت خوابیدن را طوری انتخاب کنید که کودکتان استراحت شبانه خوبی داشته باشد، و ساعت بیداری نیز به میزان ای زود باشد که هیچ کدام برای انجام کارهایتان عجله نکنید. حتی می توانید یک تفریح یا سنت تازه را آغاز کنید که شب قبل از مدرسه، با هم لباس انتخاب کنید و صبح ها با همدیگر صبحانه بخورید.

7. به حرف فرزندتان گوش دهید

از فرزند خود درباره احساسش از رفتن به مدرسه بپرسید، و به او اطمینان دهید که احساس هیجان، نگرانی یا هر احساس دیگری طبیعی است. آغاز کار تازه می تواند بزرگ و ترسناک به نظر برسد، اما در کنارش می تواند بسیار سرگرم کننده هم باشد. به فرزندتان اطمینان دهید که در انتها روز شما یا شخصی مورد اعتماد آنجا خواهید بود تا او را به خانه برگردانید.

8. برنامه خداحافظی داشته باشید

خداحافظی می تواند هم برای شما و هم فرزندتان سخت باشد. وقتی زمان آن رسید، سعی کنید که این جدایی را سریع و مثبت نشان دهید، به فرزندتان اطمینان دهید که دوباره به زودی همدیگر را می بینید. شما می توانید یک روتین خاص داشته باشید که به آرامش کودکتان یاری می نماید؛ مثلا با همدیگر یک آهنگ را بخوانید یا به شکل خاصی با هم دست بدهید.

این مطلب فقط جنبه آموزش و اطلاع رسانی دارد. پیش از استفاده از توصیه های این مطلب حتما با یک متخصص مشورت کنید. برای اطلاعات بیشتر بیانیه برطرف مسؤولیت وبلاگ مویک مگ را بخوانید.

منبع: unicef

منبع: دیجیکالا مگ

به "8 نکته برای آماده کردن بچه ها برای ورود به پیش دبستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 نکته برای آماده کردن بچه ها برای ورود به پیش دبستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید