اخبار مجلس

شرح عضو شورای شهر کرج در خصوص آسیب دیدگان حادثه فرونشست ، خانواده ها در یک مدرسه اسکان داده شدند

عضو شورای شهر کرج در رابطه با آخرین شرایط آسیب دیدگان فرونشست منطقه حصار توضیحاتی را ارائه داد.

29 مرداد 1402

دخل وخرج صداوسیما

همه گیر شدن اینترنت جایگاه صداوسیما را متزلزل نموده و دخل و خرج این نهاد را با چالش هایی روبرو ساخته است. بازوی پژوهشی مجلس در گزارشی کارشناسی، ضمن آنالیز دخل و خرج این نهاد در سال های اخیر پیشنهادهایی را برای بهبود عملکرد این سازمان و کارآمد ساختن روش...

3 مرداد 1402

راز بگو مگوی دولت و شهرداری

بروز دوباره اختلافات کهنه شهرداری تهران و دولت، آن هم در این دوره که ذهنیت سیاسی و شهری طرفین (برخلاف دوره های قبل)، در یک راستا قرار گرفته است، پیغام روشنی مخابره می نماید؛ دعواهای قدیمی و نو بر سر ماموریت انحرافی کمیسیون ماده پنج ناشی از ستون های کج...

25 خرداد 1402

شکر به سرنوشت گوشت دچار شد؟

قیمت شکر در روزهای اخیر بالای نرخ مصوب 21 هزار تومانی خود رفته است و بر اساس مشادهدات میدانی هر کیلوگرم از این محصول به صورت فله 36 هزار تومان تا 33 هزار تومان به فروش می رسد.

12 اردیبهشت 1402

چرا باید هوش مصنوعی را کنترل کرد؟

استوارت راسل، دانشمند علوم رایانه در بریتانیا که به دلیل تلاش هایش در زمینه هوش مصنوعی شناخته شده است. کتاب او تحت عنوان رویکردی نوین به هوش مصنوعی از طریق عباس باقری یزدی به فارسی ترجمه و از طریق انتشارات دیباگران تهران چاپ شده است. این کتاب در بسیاری...

17 فروردین 1402

مخالفت مجلس با مالیات 2 درصدی از خودرو های با قیمت بیشتر از 3 میلیارد تومان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اخذ مالیات 2 درصدی از خودرو های با قیمت بیشتر از 3 میلیارد تومان مخالفت کردند.

7 اسفند 1401

بی اطلاعی وزیر کشور از بسته وحدت آفرین دولت!

وزیر کشور توضیح داد: کلیات لایحه تشکیل سازمان ملی مهاجرت در مجلس تصویب شده است و جزئیات آن در کمیسیون مربوطه در حال آنالیز است.

3 اسفند 1401

افزایش اختیاری سن بازنشستگی برای 2 سال

براساس حکم لایحه بودجه سال 1402 در صورت اعلام احتیاج دستگاه و رضایت مستخدم بدون رعایت شرط سنی، زمان بازنشستگی به مدت 2 سال افزایش می یابد.

25 دی 1401

طغیان بامدادی پدر حسن یزدانی علیه علیرضا دبیر؛ پسرم دنبال شورای شهر نیست!

پدر حسن یزدانی در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی آزاد در بازگشت از رقابت های قهرمانی جهان، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پسر من دنبال رکورد نیست و فقط برای شادی دل مردم کشتی می گیرد. پسر من دنبال رییس فدراسیون نیست، دنبال سرمربی نیست، دنبال شورای شهر و نماینده...

31 شهریور 1401

چرخ ویلچر معلولان نمی چرخد

مناسب سازی معابر شهری یکی از خواسته ها ناتوانان جسمی است که نبود آن این گروه از جامعه را با مشکلاتی از جمله عبور از کوچه و خیابان ها روبرو کرده است.

29 شهریور 1401

جزئیات مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده؛ کدام خانه ها معاف از مالیات هستند؟

براساس لایحه بودجه سال آینده خانه هایی که ارزش آنها کمتر از 10 میلیارد تومان باشد از پرداخت مالیات معاف هستند، اما بیش از آن باید مالیات بپردازند. این مالیات شامل باغ ویلاها و واحدهای مسکونی در حال ساخت نمی گردد.

8 مرداد 1401

رد ادعای میلیچ درباره استقلال به وسیله فیفا

باشگاه استقلال در پرونده شکایت بازیکن سابق کروات این تیم پیروز شد.

31 تیر 1401

پرداخت سهم فارس از عوارض آلایندگی منطقه عسلویه تسریع گردد

تسریع در فرایند پرداخت سهم عوارض آلایندگی منطقه عسلویه به شهرستان های مهر و لامرد بر اساس مصوبه قانونی از مواردی بود که استاندار فارس در ملاقات خود با وزیر اقتصاد دارایی به آن تاکید نمود.

12 اردیبهشت 1401

معین شدن شرایط آنالیز پرونده مودیان مالیات بر ارزش افزوده به وسیله مجلس

مجلس با تصویب بندی از لایحه بودجه سال آینده، شرایط آنالیز پرونده مودیان مالیات بر ارزش افزوده را معین کرد.

2 اردیبهشت 1401

تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع عایدی، ارسال لایحه به دولت تا 2 ماه آینده

معاون مالی وزیر اقتصاد از پس گرفتن لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اطلاع داد و گفت: تا دو ماه آینده لایحه ادغامی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع عایدی به کمیسیون مالی دولت می رود.

13 آذر 1400

بهبود وضع معیشت از راستا اصلاح بودجه می گذرد

رئیس سازمان برنامه وبودجه گفت: داده و داده کاوی، باید پایه و اساس حرکت های مسئولان باشد و ما در پی تغییر اساسی در ساختار بودجه هستیم.

30 آبان 1400

استیضاح ترامپ در چه مرحله ای است و اگر پیروز شود چه تاثیری بر حیات سیاسی او دارد؟

گروهی از کنندگان دموکرات در کنگره آمریکا امیدوار بودند با استیضاح دونالد ترامپ از بازگشت او به قدرت در سال 2024 جلوگیری کنند.

16 اسفند 1399

امرایی: راهکار کمبود نیروی آموزش و پرورش و مشکل معیشت معلمان افزایش بودجه است

تهران (پانا) - به عقیده عضو کارگروه آموزش دیدبان شفافیت و عدالت کشور مشکل کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش و مسائل معیشتی فرهنگیان در صورتی حل می گردد که سهم دستگاه تعلیم و تربیت از بودجه عمومی کشور افزایش یابد.

9 اسفند 1399

عملکرد مطلوب وزارت نفت در اجرای قانون هوای پاک

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: در قانون هوای پاک وظایف دستگاه های اجرایی مرتبط مشخص و به آنها ابلاغ شده و وزارت نفت حدود 90 تا 100 درصد این قانون را اجرایی کرده است.

29 بهمن 1399

سرقت اطلاعات حساس امنیت ملی در زمان حمله به کنگره آمریکا

در پی حمله طرفداران رئیس جمهور آمریکا به ساختمان کنگره، حدس ها درباره سرقت اطلاعات حساس مربوط به امنیت ملی افزایش یافته است.

26 بهمن 1399
تعداد: (34)