اپل این دو ویژگی آیفون 14 را از شیائومی کپی برداری نموده است

به گزارش وبلاگ مویک، اپل از جمله شرکت هایی است که ویژگی های مختلف را از شرکت های گوناگون کپی برداری می نماید. به عنوان مثال می توانیم به ارائه قابلیت هایی مانند دوربین اولترا واید، حالت شب دوربین و زیرنویس همزمان اشاره کنیم که همگی پیش از اپل ابتدا در گوشی های اندرویدی مورد استفاده قرار گرفته اند. حالا در کنار بعضی ویژگی های مشهور سری آیفون 14 که از گوشی های اندرویدی راهی این مدل ها شده، باید به 2 مشخصه کمتر شناخته شده اشاره کنیم که ابتدا به وسیله شیائومی مورد استفاده قرار گرفته اند.

اپل این دو ویژگی آیفون 14 را از شیائومی کپی برداری نموده است

بهبود تنظیم اتوماتیک روشنایی با دو سنسور

گوشی های سری آیفون 14 از دو سنسور تشخیص نور محیط بهره می برند. به طور تعیین یکی از سنسور ها در پنل جلویی تعبیه شده و سنسور دوم در پنل پشتی قرار گرفته است. به لطف همین رویکرد، گوشی های موردنظر با دقت بیشتری می توانند روشنایی نمایشگر را تنظیم نمایند.

با این حال شیائومی اولین شرکتی است که در سال 2020 برای سری Mi 10 این تعیینه را عملی نموده است. بعد از شیائومی هم شرکت هایی مانند گوگل و سامسونگ به بهره گیری از این قابلیت روی آورده اند.

GPS با فرکانس دوگانه

از دیگر ویژگی هایی که برای اولین بار اپل استفاده نموده، می توانیم به بهره گیری مدل های پرو آیفون 14 از GPS مبتنی بر فرکانس دوگانه اشاره کنیم. همانطور که از نام آن پیداست، این فناوری با بهره گیری از دو فرکانس موقعیت مکانی کاربر را تعیین می نماید. بنابراین مثلا هنگام استفاده از نقشه، دقیق تر و سریع تر از گذشته می توانید موقعیت مکانی را مشاهده کنید.

شیائومی در سال 2018 برای اولین بار در گوشی پرچم دار Mi 8 از این قابلیت بهره برد. بعد از این تاریخ، تعیینه موردنظر در گوشی های شرکت های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل این دو ویژگی آیفون 14 را از شیائومی کپی برداری نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل این دو ویژگی آیفون 14 را از شیائومی کپی برداری نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید