فیلم ، دوربین S23 اولترا روی آیفون 14 پرومکس را کم کرد!

به گزارش وبلاگ مویک، گجت نیوز نوشت: دوربین گلکسی S23 اولترا سامسونگ بی نقص ظاهر شده و حالا در یک ویدیو مقایسه نو تعیین شده این گوشی می تواند حداقل در بخش دوربین، بزرگ ترین رقیبش یعنی آیفون 14 پرو مکس را شکست دهد.

فیلم ، دوربین S23 اولترا روی آیفون 14 پرومکس را کم کرد!

همین چندی پیش بود که سری گلکسی اس 23 سامسونگ معرفی شدند؛ گوشی هایی که شاید تغییرات آن ها چندان بزرگ نیست، اما نسبت به نسل قبلی قابل قبول بود. یکی از مهم ترین بروزرسانی های این سری و مخصوصا گوشی گلکسی S23 اولترا سامسونگ، در بخش دوربین بود. حالا با گذشت چند روز از معرفی گلکسی S23 اولترا، اولین آنالیز ها و مقایسه های دوربین این گوشی با رقبا منتشر شده اند که نشان می دهند سامسونگ توانسته رقیبش آیفون 14 پرو مکس را در زمینه دوربین شکست دهد.

اولین ویدیو مقایسه میان دوربین گوشی های گلکسی S23 اولترا سامسونگ و آیفون 14 پرو مکس اپل به وسیله کانال یوتیوب Mrwhosetheboss منتشر شده است. هر چند این ویدیو یک بنچمارک رسمی نیست و نمی توان به صورت کامل به آن اعتماد کرد، اما آن طور که از مقایسه های این ویدیو معین است، گوشی گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ در بخش دوربین عملکرد بهتری دارد.

انتها سلطنت اپل؛ دوربین گلکسی S23 اولترا پادشاه تازه دوربین گوشی ها است!

گوشی های آیفون اپل چندین سال سلطان واقعی دنیای دوربین ها در گوشی های هوشمند بودند. برای مثال دوربین آیفون 14 پرو اپل، واقعا دست کمی از یک دوربین سینمایی نداشت. در این سامسونگ هم بیکار ننشسته بود و هر سال به اپل نزدیک و نزدیک تر می شد تا در نهایت سال جاری، با گوشی گلکسی اس 22 اولترا رقیبش را شکست داد.

رقابت میان اپل و سامسونگ در بخش دوربین و مخصوصا عکس برداری به حدی نزدیک است که دیگر نمی توان به راحتی درباره تفاوت های S23 اولترا و آیفون 14 پرو مکس صحبت کرد و بیشتر انتخاب شخصی افراد در مواردی مثل دقت رنگ،ِ ویرایش های اتوماتیک رنگ و نور به وسیله گوشی و … اهمیت دارد. در کنار این مورد، به چالش کشیدن اپل در بخش فیلم برداری تقریبا غیرممکن است؛ پس سامسونگ چطور توانسته اپل را در بازی خودش شکست دهد و تاج پادشاهی فزونین دوربین موبایل را بر سر بگذارد؟

ویدیویی از مقایسه دوربین تازهترین پرچمداران سامسونگ و اپل

اگر توصیف های این یوتیوبر معروف درست باشند، سامسونگ در بخش فیلم برداری پیشرفت نموده و پرچمدار تازهش یعنی گلکسی S23 اولترا، مانند آیفون 14 پرو مکس ویدیوهایی روان و باکیفیت ضبط می نماید.

یکی دیگر از نقاط قوت گلکسی اس 23 اولترا، سیستم تثبیت تصویرش است که با نام super steady mode شناخته می گردد. این حالت پیش از این هم در تعدادی از گوشی های بالارده و میان رده سامسونگ وجود داشته اما حالا در پرچمدار تازه نفس کره ای، بیش از همواره به حالت اکشن مود در آیفون های اپل نزدیک شده است. حالا در این حالت شاهد کاهش کیفیت عجیب و غریبی نیستیم و سیستم تثبیت تصویر این گوشی ، می تواند حتی سخت گیرترین کاربران را هم راضی نگه دارد.

فزونی ها و نقاط ضعف دوربین گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

مقایسه میان دوربین گلکسی S23 اولترا سامسونگ و آیفون 14 پرو مکس خیلی هم نزدیک نبود و در مواردی، سامسونگ پیروز بی چون و چرای رقابت بود. برای مثال در بخش زوم یا همان بزرگ نمایی تصویر، سامسونگ عملکرد به شدت بهتری دارد. این بخش احتیاج به توضیحات زیادی ندارد؛ فقط کافی سعی کنید با آیفون 14 پرو مکس از ماه فیلم یا عکس بگیرید و سپس با پرچمدار تازه سامسونگ این کار را انجام دهید تا تفاوت در قدرت بزرگنمایی را ساده تر متوجه شوید!

از سویی دیگر کوپرتینویی ها توانسته اند با سیستم پردازش تصویر حرفه ای تر خود، حداقل در بخش نرم افزاری دوربین گلکسی S22 اولترا سامسونگ را شکست دهند. با این حال سامسونگ در این بخش هم عملکرد خوبی از خود نشان داد و با فاصله ای کم، از رقیبش مغلوب شد.

بهتر است هواداران سامسونگ به خاطر این مورد ناراحت نباشند چون پرچمدار تازهشان، با وجود پشتیبانی از حالت فیلم برداری 8K یک فزونی بزرگ در مقایسه با آیفون 14 پر مکس اپل دارد. این مورد می تواند گوشی اس 23 Ultra را به یک گزینه مناسب برای یوتیوبرها و فیلم بردارهای نسبتا حرفه ای تبدیل کند. البته اگر کیفیت کلی ویدیو مخصوصا در بخش نور برای شما مهم است، شاید بهتر باشد سراغ آیفون 14 Pro Max بروید.

مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس؛ در عکس ها کدام گوشی بهتر عمل کرد؟

در زمینه عکس، رقابت نزدیکی را شاهد بودیم و دوربین گلکسی S23 اولترا سامسونگ در مقایسه با 14 پرو مکس اپل، نقطه ضعفی نداشت. هر دو گوشی عملکرد خوبی داشتند و در محیط های تاریک، درخشان ظاهر شدند. با این حال در این ویدیو این طور به نظر می رسد که در تصاویر سلفی، دوربین گلگسی تغییراتی بیشتری را اعمال می نماید و تصویر تا حدی با واقعیت فرق دارد.

تصاویر ثبت شده به وسیله دو گوشی (بدون هیچ ادیتی) تفاوت هایی دارند. در دوربین گلکسی S22 اولترا سامسونگ، توناژ رنگ پوست کمی گرم تر است. این در حالی است که آیفون 14 نسخه پرو مکس، تصاویر واقعی تری را ثبت می نماید. با توجه به این مورد، اگر خوب به نظر رسیدن تصاویر برایتان اهمیت دارد، باید اس 23 اولترا را انتخاب کنید و برای تماشا واقعیت، سراغ آیفون بروید.

در کنار این مورد، پرچمدار سامسونگ با وجود پردازنده قدرتمندش همچنان پس از زدن کلید شاتر، لگ قابل توجهی دارد که در iPhone 14 Pro Max کمتر قابل مشاهده است.

حالت شب یا همان Night Mode در سال های اخیر اهمیت زیادی پیدا نموده و حالا در بیشتر گوشی ها وجود دارد. سامسونگ در نسل تازه پرچمدارانش این ویژگی را پیشرفته تر از همواره نموده و حالا شاهد نویز کمتر و کیفیت و جزئیات بالاتری هستیم. اپل شاید نتواند در حالت Night Mode به پای سامسونگ برسد اما ویژگی adaptive flash، می تواند در فضاهایی با نور کم یا حتی تاریک، عملکرد خوبی داشته باشد.

نتیجه مقایسه دوربین گلکسی S22 اولترا و آیفون 14 پرو مکس

گلکسی S23 اولترا سامسونگ شاید در مقایسه با نسل قبل تغییر بزرگی را تجربه ننموده باشد اما حداقل در بخش دوربین، می تواند یکی از فزونین گوشی های تاریخ باشد. آیفون 14 پرو مکس تا به امروز به عنوان پادشاه دنیای دوربین ها در میان دیگر گوشی ها شناخته می شد اما حالا با وجود عملکرد فوق العاده گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ، شاید باید از امروز به بعد پرچمدار سامسونگ را به عنوان باکیفیت ترین دوربین گوشی بشناسیم.

نظر شما چیست؟ با توجه به ویدیوی منتشر شده، آیا سامسونگ واقعا اپل را در زمینه دوربین شکسته داده است؟ در بخش نظرات همراه گجت نیوز و کاربرانش باشید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "فیلم ، دوربین S23 اولترا روی آیفون 14 پرومکس را کم کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ، دوربین S23 اولترا روی آیفون 14 پرومکس را کم کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید