تجهیز 542 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه

به گزارش وبلاگ مویک، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تا به امروز 542 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه به سیستم های نوین (تحت فشار) تجهیز شده است.

تجهیز 542 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه

به گزارش ؛ ابراهیم دارایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال 99 تا به امروز حدود 953 هکتار از اراضی حوزه این شهرستان به منظور اجرای سیستم های آبیاری تحت فشار مورد مطالعه قرار گرفته ضمن اینکه بیش از 540 هکتار از این طرح های مطالعه شده در جلسات کمیته آب و خاک شهرستان کرمانشاه مصوب و جهت اخذ یارانه به مدیریت آب و خاک سازمان و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی معرفی شده اند.

او گفت : تعداد طرح های در دست اجرای این مدیریت از ابتدای سال 870 هکتار، که تا به امروز 540 هکتار آن در قالب بیش از 67 طرح، مراحل اجرایی آن ها به اتمام رسیده و تحویل بهره برداران شده و مابقی در دست اجرا است.

دارایی با اشاره به اینکه شهرستان کرمانشاه 80 هزار هکتار زمین آبی وجود دارد اضافه کرد: در این شهرستان تا کنون پیروز شده ایم حدود 27755 هکتار از اراضی این شهرستان را مجهز به سیستم های نوین آبیاری کنیم.

او صرفه جویی مصرف آب، افزایش بهره روی، سهولت در انجام عملیات آبیاری، امکان آبیاری اراضی شیب دار و جلوگیری از فرسایش خاک را از جمله مزایای استفاده از روش های نوین آبیاری (تحت فشار) اسم کرد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از انجام عملیات تجهیز و نوسازی شامل یکپارچه سازی، احداث شبکه های آبیاری و زهکشی، احداث استخر و پوشش انهار سنتی را از دیگر فعالیت های اداره فنی و زیربنایی این مدیریت اعلام کرد .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "تجهیز 542 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیز 542 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید