تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع عایدی، ارسال لایحه به دولت تا 2 ماه آینده

به گزارش وبلاگ مویک، معاون مالی وزیر اقتصاد از پس گرفتن لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اطلاع داد و گفت: تا دو ماه آینده لایحه ادغامی مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر مجموع عایدی به کمیسیون مالی دولت می رود.

تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع عایدی، ارسال لایحه به دولت تا 2 ماه آینده

به گزارش گروه مالی وبلاگ مویک، سیدمحمدهادی سبحانیان معاون مالی وزیر اقتصاد به لایحه مالیات بر عایدی سرمایه اشاره نموده و اظهارداشت: دولت گذشته، دولت ها و یا مجالس با وجود اینکه در بیان نسبت به اصلاح حوزه مالیاتی پیگیر و مطالبه گر هستند در عمل تعلل می نمایند. در دولت با این مسئله روبرو هستم که صرفا وزارت اقتصاد مطالبه اخذ مالیات دارد. بسایرای از دستگاه های بخشی اساسا تمایل به اصلاحات، مدیریت معافیت ها و ... ندارند.

معاون وزیر اقتصاد اضافه کرد: در دولت گذشته با وجود پیگیری هایی که انجام شد این لایحه با معطلی روبرو بود و بیش از 2 تا 3 سال طول کشید تا به پایان رسید، اما به مجلس نرفت.

وی ادامه داد: با استقرار دولت نو و با اهتمام وزیر اقتصاد برای انجام اصلاحات متناسب در حوزه مالیات بر عایدی سرمایه و لایحه مجموع عایدی، مالیات برعایدی سرمایه پس گرفته شد تا این دو لایحه ممزوج گردد. در حال حاضر جلسات با تواتر در حال برگزاری است تا اصلاحات لازم در مجلس برای این دو نوع مالیات انجام گردد و به سرعت در کمیسیون مالی دولت آنالیز گردد.

سبحانیان تاکید نمود: ظرف 2 ماه آینده این لایحه در وزارت اقتصاد نهایی می گردد و به کمیسیون مالی دولت می رود.

وی با بیان اینکه معتقدم یکی از پایه های اساسی اصلاحات ساختاری اقتصاد در همین مالیات نهفته است، گفت: با این لایحه می توان فقر را به شدت کاهش داد و به صفر رساند، عدالت مالیات را به شدت توسعه داد. عایدی مالیاتی را به شدت افزایش دهیم، بدون اینکه به مودیان فعلی فشار وارد گردد. مالیات به عایدی اشخاص باید افزایش یابد به جای اینکه به حقوق بنگاه های تولیدی فشار وارد گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع عایدی، ارسال لایحه به دولت تا 2 ماه آینده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفیق مالیات بر عایدی سرمایه و مجموع عایدی، ارسال لایحه به دولت تا 2 ماه آینده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید