جزئیات مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده؛ کدام خانه ها معاف از مالیات هستند؟

به گزارش وبلاگ مویک، براساس لایحه بودجه سال آینده خانه هایی که ارزش آنها کمتر از 10 میلیارد تومان باشد از پرداخت مالیات معاف هستند، اما بیش از آن باید مالیات بپردازند. این مالیات شامل باغ ویلاها و واحدهای مسکونی در حال ساخت نمی گردد.

جزئیات مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده؛ کدام خانه ها معاف از مالیات هستند؟

به نقل از ایرنا، دولت لایحه بودجه سال 1401 را به مجلس تقدیم کرد. بودجه سال آینده با سقف 3631 هزار میلیارد تومان بسته شده است. در بخش عایدیی بودجه، دولت روی 526 هزار میلیارد تومان عایدی مالیاتی حساب نموده و عایدی این بخش را 61 درصد افزایش داده است.

در ردیف بودجه ای عایدی مالیاتی، واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت باید مالیات بر دارایی سالانه بپردازند. در واقع دولت تصمیم دارد از واحدهای مسکونی و باغ ویلاهای گران قیمت با (احتساب عرصه و اعیان) با ارزش روز بیش از 10 میلیارد تومان، مالیات بر خانه های لوکس بگیرد.

خانه هایی که ارزش آنها بیش از 10 میلیارد تومان باشد تا سقف 15 میلیارد تومان مشمول پرداخت مالیات یک در هزار می شوند؛ یعنی مالکان این خانه ها باید سالانه پنج میلیون تومان مالیات بدهند. بعلاوه نسبت به مازاد 15 تا 25 میلیارد تومان باید مالیات دو در هزار را پرداخت نمایند.

براساس تصمیم بودجه ای دولت مالیات باغ ویلاها و واحدهای مسکونی نسبت به مازاد 25 تا 40 میلیارد تومان سه در هزار است. بعلاوه برای نسبت به مازاد 40 تا 60 میلیارد تومان چهار در هزار و نسبت به مازاد 60 میلیارد تومان به بالا پنج در هزار محاسبه می گردد.

اما این مالیات ها آن طور که دولت در لایحه بودجه سال 1401 آورده، شامل باغ ویلاها و واحدهای مسکونی در حال ساخت نمی گردد.

براساس قانون مالیات بر خانه های خالی، مردم باید اطلاعات ملکی خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نمایند. در پیش بینی بودجه سال آینده آمده که وزارت راه شهرسازی باید امکان دسترسی آنلاین به اطلاعات مالکیت املاک مورد احتیاج سازمان امور مالیاتی کشور را در اختیار این سازمان قرار دهد.

بعلاوه سازمان امور مالیاتی ملزم شده که تا انتها بهار سال آینده دارایی مشمول و ارزش آنها معین و مراتب را به اطلاع اشخاص برساند. انتها زمان پرداخت مالیات نیز بهمن سال آینده مشخص شده، یعنی اشخاص حقوقی و حقیقی باید مالیات سامانه املاک خود را حداکثر تا انتها بهمن ماه سال 1401 پرداخت نمایند.

منبع: ایرنا

منبع: بلاگ دیوار

به "جزئیات مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده؛ کدام خانه ها معاف از مالیات هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات مالیات بر خانه های لوکس در سال آینده؛ کدام خانه ها معاف از مالیات هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید