حسن یزدانی، دیوید تیلور؛ راند ششم در بلگراد

به گزارش وبلاگ مویک، شب گذشته در بلگراد، در مرحله نیمه نهایی وزن 86 کیلوگرم مسابقات کشتی آزاد قهرمانی دنیا 2023 صربستان، کاپیتان تیم ملی ایران مقتدرانه راهی فینال قهرمانی دنیا شد. حسن یزدانی در مرحله نیمه نهایی بدون اینکه حریفش دردسرساز گردد، مقابل شاپیف از ازبکستان با نتیجه 10 بر صفر پیروز شد و به فینال قهرمانی دنیا رفت. او با رسیدن به فینال برای ششمین مرتبه رودرروی دیوید تیلور آمریکایی قرار می گیرد. یزدانی سال گذشته در فینال مغلوب تیلور شد.

حسن یزدانی، دیوید تیلور؛ راند ششم در بلگراد

دیوید تیلور قهرمان المپیک و دنیا از آمریکا در مرحله نیمه نهایی حریف قزاقستانی خود را ضربه فنی کرد و حریف یزدانی در فینال شد. یزدانی در دور مقدماتی استراحت داشت و در دور دوم برابر لاورنس، کشتی گیر استرالیا با نتیجه 8 بر 2 و ضربه فنی به پیروزی رسید. سپس پیروز شد با نتیجه 11 بر صفر اردن بات از مغولستان را از پیش رو بردارد. در مرحله یک چهارم نهایی نیز ناظم مایلز امینه از سن مارینو دارنده مدال برنز المپیک توکیو را با نتیجه 7 بر 2 شکست داد. یزدانی دارنده سه طلا، دو نقره و یک برنز قهرمانی دنیا و یک طلا و یک نقره المپیک است.

به غیر از حسن یزدانی، شب گذشته دو کشتی گیر دیگر ایران هم جواز حضور در فینال رقابت های کشتی آزاد بلگراد را به دست آوردند؛ امیرمحمد یزدانی در مرحله نیمه نهایی وزن 70 کیلوگرم مقابل رمضان رمضان اف، کشتی گیر روسی الاصل بلغارستان با نتیجه 13 بر 2 پیروز شد. زین ردرفورد آمریکایی نیز در دیگر ملاقات مرحله نیمه نهایی وزن 70 کیلوگرم، مقابل آرمن اندرسیان ارمنستانی با نتیجه 7 بر صفر به رجحان رسید تا امیرمحمد یزدانی در یک فینال مجذوب کننده و دیدنی فردا شب (یکشنبه) به مصاف ردرفورد آمریکایی برود. امیرحسین زارع، کشتی گیر سنگین وزن ایران هم پیروز شد در ملاقاتی حساس از سد طا ها آکگل ترکیه ای عبور کند و به عنوان سومین فینالیست ایران خودش را معرفی کند.

منبع: فرارو

به "حسن یزدانی، دیوید تیلور؛ راند ششم در بلگراد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسن یزدانی، دیوید تیلور؛ راند ششم در بلگراد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید