خبرنگاران رکود جهانی مس و آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا

به گزارش وبلاگ مویک، تهران- خبرنگاران- براساس جدیدترین گزارش بازار بورس فلزات لندن، بهای مس و آلومینیوم در بازارهای جهانی فرایند کاهشی به خود گرفته است.

خبرنگاران رکود جهانی مس و آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا

به گفته کارشناسان افزایش شمار قربانیان بیماری کرونا که در حال حاضر از سطح یک میلیون تن در دنیا فراتر رفته است، سبب بروز ابهام در مورد آینده بازارهای دنیای شده و میزان تقاضا برای خرید کامودیتی ها را کاهش داده است.

گزارشها نشان می دهد در حال حاضر هر تن مس در بازارهای دنیای 6 هزار و 571 دلار و 50 سنت قیمت گذاری شده است.

این در حالیست که بهای طلای سرخ در هفته گذشته افزایش 30 دلاری را تجربه نموده بود و در سطح 6 هزار و 788 دلاری ایستاده بود.

در حال حاضر هر تن مس برای پیش فروش در معاملات سه ماه آینده 6 هزار و 584 دلار و 50 سنت قیمت گذاری شده است. این رقم در هفته گذشته 6 هزار و 762 دلار اعلام شد.

همچنین موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز آدینه هفته گذشته منتهی به 21 شهریور ماه، با کاهش 675 تنی نسبت به روز پنجشنبه 20 شهریور همراه بوده و از 75 هزار و 550 تن به 74 هزار و 875 تن رسید که این مساله از رونق فروش فلز سرخ در بازارها حکایت دارد.

امروز سه شنبه هر تن آلومینوم نیز در بازارهای دنیای یک هزار و 737 دلار معامله شد.

این در حالیست قیمت آلومینیوم در بورس فلزات لندن، در مقایسه با آخرین معاملات اجرا شده (آدینه 21 شهریور ماه)، 5.5 دلار به ازای هر تن معادل 0.3 درصد، افزایش یافت؛ به گونه ای که در آدینه 21 شهریور ماه، آلومینیوم یک هزار و 743 دلار و 50 سنت به ازای هر تن قیمت گذاری شد..

در حال حاضر هر تن آلومینوم برای پیش فروش در معاملات سه ماه آینده یک هزار و 737 دلار قیمتگذاری شده است.

رونق فراوری بخش معدن وصنایع معدنی در ایران:

در ایران نیز آمارها از رونق فراوری خبر می دهد. گزارشها نشان می دهد میزان فراوری 5 قلم کالای منتخب بخش معدن وصنایع معدنی در مدت پنج ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به دوره مشابه پارسال افزایش عملکرد داشته است.

جداول آماری مورد آنالیز مربوط به دوره فروردین لغایت مرداد ماه سال جاری حاکی است، فراوری فولاد خام (شمش)، کاتد مس، آلومینا، فراوریات فولادی، و شمش آلومینیوم خالص نسبت به دوره مشابه در سال 98 افزایش دارد که بیشترین میزان مربوط به شمش آلومینیوم خالص با 49.7 درصد و کمترین آن مربوط به آلومینا با 4.7 درصد ثبت شد.

فراوری شمش آلومینیوم خالص در پنج ماهه نخست 99 به رقم بیش از 160.7 هزار تن رسید و در مقایسه با سال 98 که 107.3 هزار تن بود، افزایش 49.7 درصدی را نشان می دهد.

فراوری فولاد خام (شمش) نیز در پنج ماهه ابتدایی سال جاری رقم بیش از 11 میلیون و 426 هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه پارسال که رقم 10 میلیون و 576 هزار تن بود، رشد هشت درصدی را از آن خود ساخت.

فراوریات فولادی نیز در دوره این گزارش به رقم 9 میلیون و 472 هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال که هشت میلیون و 867 هزار تن فراوری شده بود، رشد 6.8 درصدی یافت.

کاتد مس فراوری شده در پنج ماهه نخست سال جاری رقم بیش از 118.5 هزار تن را نشان می دهد و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که 111.7 هزار تن بود، 6.1 درصد افزایش دارد.

آمار مورد آنالیز همچنین نشان از رشد فراوری پودر آلومینا به میزان 4.7 درصدی در پنج ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر می دهد، سال جاری فراوری این ماده معدنی به رقم بیش از 102.6 هزار تن رسید، در حالی که در پنج ماهه ابتدایی پارسال بالغ بر 98 هزار تن بود.

وزارت صنعت، معدن وتجارت در آمار پنج ماهه از افت فراوری کنسانتره زغالسنگ در پنج ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال 98 خبر داده که یک درصد ثبت شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رکود جهانی مس و آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رکود جهانی مس و آلومینیوم در سایه مرگبار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید