دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان کجاست؟

به گزارش وبلاگ مویک، دریاچه حلیمه جان که به دریاچه عروس گیلان هم معروف هست، با اینکه مدت ها ناشناخته بوده اما این روزها به یکی از جاذبه های گردشگری گیلان تبدیل شده و مردم از سراسر ایران در قالب تورهای طبیعت گردی و ایرانگردی برای تماشای اون راهی روستای حلیمه جان در نزدیکی شهرستان رودبار گیلان میشن. از زیبایی دریاچه زیاد گفته شده اما جالب ترینش این هست که اول صبح ها، جلبک های سبز سطح دریاچه رو پوشوندن و آب سبز رنگ هست، اما باد که وزیدن می گیره، کم کم جلبک ها کنار می رن و رنگ آبی دریاچه جلوه گری می کنه، شاید هم به همین دلیل نام دریاچه رو عروس گذاشتن. در ادامه از دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس گیلان بیشتر میگیم، با ما همراه باشید ...

دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان کجاست؟

دریاچه عروس (دریاچه حلیمه جان) کجاست؟

هرچند که بازدید از دریاچه رو به همه توصیه می کنیم اما برای اهالی تهران و شمال کشور باید یه جور دیگه ای از دریاچه گفت و حتی نام مقصد سفر یک روزه یا جاهای دیدنی نزدیک تهران رو براش انتخاب کرد. مشغله کاری و استرس در طول هفته بدن و فکر رو ما خسته می کنه و آخر هفته زمان مناسبی هست تا خودمون رو برای شارژ شدن به دست طبیعت بسپاریم. از تهران اگر راهی دریاچه بشین، مقصد اولتون باید شهرستان رودبار باشه تو استان گیلان باشه، بعد از اون هم خودتون رو به روستای حلیمه جان که از توابع بخش رحمت آباد و بلوکات هست برسونید. از اهالی سوال کنید و نزدیک ترین و راحت ترین مسیر رو برای پیاده روی تا دریاچه انتخاب کنید.

از چه مسیری به دریاچه عروس برویم؟

از اتوبان تهران به قزوین برید و در ادامه مسیر از منجیل و رودبار عبور کنید تا برسید به توتکابن و وارد خروجی با تابلو حلیمه جان بشید.

چه زمانی به دریاچه عروس سفر کنیم؟

مطمئنا اولین فصلی که به فکرتون میاد تابستان هست، هوا گرم هست و آب تنی هم برترین گزینه برای سرگرمی، اما باید بهتون بگیم که پاییز دریاچه حلیمه جان یا دریاچه عروس گیلان هم بی نظیره. ممکنه هوا سر باشه یا مسیر گل آلود اما وقتی دریاچه رو تو لنز دوربینتون قاب کنید، اونوقته که متوجه میشین ارزشش رو داره که تو فصل سرما هم سری به دریاچه زد. دیگه فصل بهار هم که جای خود داره.

دیدنی های دریاچه عروس گیلان چیست؟

واقعیت این هست که مجتمع سرگرمیی رفاهی برای معرفی در اطراف دریاچه وجود نداره و همین بکر بودنش، باعث جذابیت بیشتر این دریاچه شده. درواقع طبیعت منطقه و زیبایی دریاچه که از دو رنگ بودن اون میاد، برای طبیعت گردها و عاشقان عکاسی، بزرگترین ویژگی هست. درنهایت تنها میشه گفت که اگر عاشق کمپینگ هستید، حتما باید سری به این دریاچه بزنید و سعی کنید تا در مدت زمان اقامت در نزدیکی دریاچه، سر خودتون رو با لذت بردن از طبیعت، عکاسی و ورزش هایی مثل یوگا گرم کنید.

منبع: همگردی

به "دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه عروس یا دریاچه حلیمه جان کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید