دستگاه پت سی تی در بیمارستان بوشهر راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ مویک، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: با نصب و راه اندازی پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاه تشخیص سرطان گامی مهم برای تبدیل استان به قطب تشخیص درمان سرطان در کشور برداشته شد.

دستگاه پت سی تی در بیمارستان بوشهر راه اندازی شد

دکتر حسن ملکی زاده صبح روز یکشنبه 17 مهر بیان نمود که نصب و راه اندازی به روزترین دستگاه پت سی تی در مرکز پزشکی هسته ای بوشهر برگی زرین از خدمات نخبگان پزشکی استان بوشهر برای تشخیص و درمان بیماران سرطانی است.

دکتر ملکی زاده با اشاره به اهمیت وجود PET-CT برای تشخیص و درمان انواع سرطان گفت: یکی از مزایای این دستگاه کاهش احتیاج به انجام اقدامات تهاجمی برای مشخص وسعت بیماری و امکان آنالیز دقیق تر بیماری به علت وضوح و کیفیت بالای تصاویر است.

او می گوید: به علت اینکه با دستگاه PET-CT تصویربرداری از بیمار در یک مرحله صورت می گیرد آنالیز وسعت بیماری بسیار آسان تر شده و روش درمانی مناسب و مؤثر نیز در کمترین زمان ممکن پیشنهاد می گردد.

دکتر ملکی زاده بیان نمود که به علت هزینه های بالای درمان بیماری های سرطان استفاده از این دستگاه در کاهش هزینه های درمانی نیز تأثیر فراوانی خواهد داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان نمود که تا پیش از بهره برداری از پیشرفته ترین و دقیق ترین دستگاه تشخیص سرطان (PET-CT) در استان بوشهر، تنها یک مرکز در نیمه جنوبی کشور از این امکان برخوردار بود و با استقرار این دستگاه به روزتر و پیشرفته تر در مرکز پزشکی هسته ای بوشهر، استان بوشهر می تواند به قطب تشخیص و درمان سرطان در کشور تبدیل گردد.

PET-CT یک روش تشخیصی پزشکی دوگانه یا هیبرید است که امروزه از آن به عنوان یکی از رایج ترین روش های آنالیز تومور های بدخیم سرطانی در جهان به شمار می رود.

وبلاگ مویک بوشهر بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستگاه پت سی تی در بیمارستان بوشهر راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه پت سی تی در بیمارستان بوشهر راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید