دهن کجی سعودی ها به تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ مویک، سعودی ها وظیفه ارتقای زیرساخت های فناوری خود را به این شرکت چینی سپردند. این در حالی است که شرکت هواوی چین مدت هاست که تحت شدیدترین تحریم های آمریکایی قرار گرفته است.

دهن کجی سعودی ها به تحریم های آمریکا

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از گرداب، دولت عربستان سعودی و شرکت چینی هواوی قرارداد همکاری ارتباطات و فناوری اطلاعات منعقد کردند. هدف این قرارداد پیشرفت در روند نوآوری دیجیتالی عربستان اعلام شده است.

شرکت هواوی در بیانیه ای اعلام نموده است که این توافقنامه با وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ریاض امضا شده است. برطبق این قرارداد طرفین زیرساخت های گسترده ای تا سال 2023 در عربستان ایجاد می نمایند. دولت عربستان میخواهد زیرساخت های فناوری ارتباطات خود را به این شرکت چینی بسپارد.

این در حالی است که شرکت هواوی چین مدت هاست که تحت شدیدترین تحریم های آمریکایی قرار گرفته است. ایالات متحده در سال 2020 تحریم هواوی را توسعه داد تا این شرکت نتواند به تراشه های به روز دسترسی پیدا کند. هواوی بعلاوه امکان فراوری تراشه ازطریق کارخانه های شرکت TSMC را از دست داد. درنتیجه این اتفاق، هواوی فراوری تراشه های سری Kirin را که همیشه جزو برترین تراشه های دنیای موبایل بودند، متوقف کرد.

دولت ایالات متحده در اقدامی جداگانه محدودیت های سخت گیرانه ای برای صنعت تراشه چین در نظر گرفته است. آمریکا اعتقاد دارد که تراشه سازان چینی تهدیدی برای امنیت ملی هستند و به همین علت باید سخت ترین محدودیت ها روی فعالیت آن ها اعمال گردد.

هواوی با وجود تحریم های سخت آمریکا، هرگز دست از کوشش نکشیده و در گذر زمان بودجه تیم تحقیق وتوسعه را افزایش داده است تا فناوری های جدیدی توسعه دهد. شرکت چینی سال گذشته بودجه این واحد را به 142.7 میلیارد یوان (20.65 میلیارد دلار) رساند. این عدد معادل 22.4 درصد از کل عایدی سالانه هواوی است.

منبع: همشهری آنلاین

به "دهن کجی سعودی ها به تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دهن کجی سعودی ها به تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید