راهنمای قطارهای تهران یزد تهران

به گزارش وبلاگ مویک، برای سفر به یزد می توانیم بلیط قطار بخریم و بعد از چند ساعت سفر ریلی در یزد پیاده شویم. قطارهای مختلفی به مقصد یزد حرکت می کنند که امکانات و قیمت بلیط آنها فرق دارد. باتوجه به بودجه و شرایط خودمان می توانیم از بین قطار معمولی یا قطار تندرو یکی را انتخاب کنیم. در اینجا درباره راهنمای قطارهای تهران یزد تهران نوشته ایم.

راهنمای قطارهای تهران یزد تهران

دیگر از آن زمانی که باید ماشین سوار می شدیم و برای خرید بلیط تا دفتر مسافرتی می رفتیم، خیلی وقت است که گذشته. الان دیگر گوشی را از کنار دست مان برمی داریم یا جلوی لپ تاپ می نشینیم و می گردیم.

برای رفتن به یزد می توانیم بلیط هواپیما بخریم. اما ممکن است هزینه سفر هوایی برای ما زیاد باشد، یا بخواهیم بدون عجله برویم و از جاده و طبیعت هم لذت ببریم. در این صورت منطقی ترین کار خرید بلیط قطار رفت وبرگشت تهران یزد تهران است.

انواع قطار تهران یزد تهران

برای این راستا از چند شرکت مختلف می توانیم بلیط قطار بخریم. قیمت این بلیط ها باتوجه به امکاناتی که ارائه می کنند و مدت زمان سفر با هم فرق دارد.

قطار جوپار

می شود گفت ارزان ترین بلیط قطار تهران به یزد را جوپار دارد. این قطار6 تخته ا ست و خدمات متوسطی ارائه می کند. برای سفرهای ارزان یا میان رده، قطار جوپار انتخاب مناسبی به نظر می رسد.

قطار البرز

قطار البرز از شرکت رجا قطار درجه 2 به شمار میرود و 3 ستاره ا ست. کوپه ها 4 نفره هستند و جایگاه تخت خواب شو دارند؛ دو تخت هم در طبقه بالا قرار می گیرد.

این قطارها سیستم تهویه مطبوع دارند و در هر واگن امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و سیستم صوتی و تصویری درنظر گرفته شده؛ درست مثل بیشتر قطارها.

قطار مهتاب

یکی از قطارهای باکیفیت خط تهران یزد تهران، قطار مهتاب سیر جم از شرکت ریل ترابر سباست. کوپه های این قطار 6 تخته است و سیستم گرمایشی و سرمایشی در آنها برقرار شده. در قطارهای مهتاب مهماندار حضور دارد و اگر درخواستی داشته باشیم، کافی ست دکمه ای را فشار دهیم تا مهماندار به سراغ مان بیاید.

قطار پردیس

بعضی ها ماندن در کوپه های مجزا را دوست ندارند. این طور وقت ها می شود بلیط قطار تندرو 4 ستاره پردیس را خرید، چراکه پردیس قطار سالنی ست و حال وهوایی شبیه هواپیما دارد. واگن های این قطار دربرابر دمای هوای بیرون و گرد وخاک عایق شده. سفر با این قطار تندرو از شرکت رجا حدود 6 ساعت طول می کشد.

قطار نگین

اگر بلیط ارزان تر بخواهیم، باید سراغ قطار اتوبوسی نگین را بگیریم. قطار نگین مربوط به شرکت ریل ترابر سباست و امکانات خاصی ندارد.

قطار ماهان

قطار ماهان اتوبوسی ست و 3 ستاره دارد. این قطار متعلق به شرکت جوپار است. معمولا ارزان ترین بلیط را از ماهان می شود خرید و برای سفرهای ارزان گزینه مناسبی حساب می شود.

قطار غدیر

گران ترین و لوکس ترین قطار خط تهران یزد تهران، قطار غدیر از شرکت ریل ترابر سباست که با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت حرکت می کند. غدیر به امن بودن و کیفیت خوبش معروف است، 4 ستاره دارد و قطار درجه 1 به شمار میرود. واگن ها ضد آتش هستند و دمای هر واگن می تواند جداگانه تنظیم شود.

قطار غزال

یکی از قطارهای راحت راستا تهران یزد تهران قطار غزال است. حضور مهماندار کمک می کند سفرمان راحت تر بگذرد. قطار غزال مربوط به شرکت رجاست و 4 ستاره دارد.

فاصله تهران تا شهرهای دیگر با هواپیما، قطار و ماشین چقدر است؟

قطار تهران یزد تهران از چه ایستگاه هایی می گذرد؟

اگر سفرمان را از تهران شروع می کنیم، باید به ایستگاه میدان راه آهن برویم و سوار قطار شویم. در راستا ما پیش از رسیدن به مقصد چند ایستگاه قرار گرفته، مثل ایستگاه محمدیه، ایستگاه کاشان، ایستگاه بادرود، ایستگاه نائین، ایستگاه اردکان، ایستگاه میبد و در نهایت ایستگاه قطار یزد. احتمالا شلوغ ترین ایستگاه، کاشان خواهد بود.

قیمت بلیط قطار تهران یزد تهران

بهایی که برای خرید بلیط قطار می پردازیم، بسته به کیفیت قطار و امکانات آن فرق دارد. معمولا قیمت ها از حدود 40 هزار تومان شروع می شود و به 90 هزار تومان می رسد.

قیمت ها مربوط به اردیبهشت 1398 است.

منبع: اسنپ تریپ

به "راهنمای قطارهای تهران یزد تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای قطارهای تهران یزد تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید