سایپا: این 3 خودروی نو سال جاری وارد بازار می شوند ، اسامی و جزئیات خودروهای نو
به گزارش وبلاگ مویک، مدیرعامل سایپا در مراسم رونمایی از محصول تازه شرکت پارس خودرو از عرضه سه محصول تازه این شرکت در امسال اطلاع داد.
به گزارش وبلاگ مویک، محمدعلی تیموری مدیرعامل سایپا با بیان اینکه پارس خودرو با برترین خودروسازان جهان همکاری دارد و دارای زیرساخت های علمی و فرهنگی قوی است، گفت: زیرساخت های موجود در پارس خودرو موجب همکاری شرکت های خودروساز بزرگ جهان از جمله نیسان و رنو با این شرکت خودروساز و فراوری ال90 در پارس خودرو شده است.
وی اضافه نمود: سیاست گذاری گروه سایپا فعالیت مستقل هر 6 شرکت خودروساز زیرمجموعه سایپا است که خوشبختانه این سیاست از سال گذشته در گروه سایپا اجرایی شده است به طوری که با فروش محصول در سامانه متمرکز مبلغ آن مستقیماً به حساب شرکت ها واریز می گردد چراکه ما معتقدیم شرکت های زیرمجموعه سایپا باید منابعی را برای توسعه محصولات خود در اختیار داشته باشند.
مدیرعامل سایپا اظهار داشت: شرکت پارس خودرو برای نخستین بار است که در سال 1402 سه محصول را فراوری و با لوگوی پارس خودرو به بازار عرضه می نماید. خودروی سهند یکی از این سه محصول است که تمام تست ها را پاس نموده و آماده فراوری انبوه است و امیدواریم پیش فروش این محصول را در شهریورماه امسال داشته باشیم.
وی افزود: دومین پروژه پارس خودرو که فراوری آن از سال گذشته شروع شده خودروی کادیلا (P90) است که خوشبختانه به پشتوانه زیرساخت های قوی و مدرن صنعت قطعه سازی کشور توانستیم پروژه ای را که سالها متوقف شده بود و برای پاس کردن استانداردها نیازمند طراحی تازه بود، فراوری کنیم که هم اکنون در مراحل تست واقع شده است و امیدواریم اواخر امسال به فراوری انبوه برسد. این محصول نیز با لوگوی پارس خودرو به بازار عرضه خواهد شد. زوتی نیز سومین محصول پارس خودرو است که امروز شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.
مدیرعامل سایپا اذعان داشت: اعتقاد قلبی من این است که پارس خودرو قوی ترین شرکت مونتاژکار کشور است و با واردات چانگان به وسیله شرکت سایپا و واردات زوتی از سوی پارس خودرو ثابت کردیم که اولین شرکت واردکننده خودرو در ایران هستیم، علاوه بر این سه خودرو در حال ثبت سفارش در سایپاسیتروئن است و چهار خودرو تک و دو دیفرانسیل آماده واردات از سوی زامیاد هستند، بنابراین تمامی شرکت های زیرمجموعه گروه سایپا به صورت مستقل وارد بازار می شوند و ابتدا به سمت واردات خودرو و سپس ساخت داخل حرکت خواهند کرد.
تیموری در ادامه از عقد قرارداد با یکی از برترین شرکت های موتورسازی در چین اطلاع داد و اعلام کرد: به منظور فراوری خودروهای هیبرید قراردادی با یکی از برترین شرکت های موتورسازی در چین منعقد کردیم و خبر خوب در رابطه با محصول دلتا5، تجهیز این محصول به موتور هیبریدی برقی در سال آینده است و به منظور حفظ سلامت محیط زیست کوشش می کنیم به سمت فراوری خودروهای با مصرف سوخت و آلایندگی کمتر حرکت کنیم.
وی یادآور شد: ما می توانستیم محصول آریا را امسال رونمایی کنیم اما تصمیم داریم این خودرو را با دو موتور N20 دوهزار با تنفس طبیعی که دارای مصرف سوخت و آلایندگی کمتر است و هم با موتور هیبرید برقی با مصرف سوخت 1،4 و 5 سال گارانتی به بازار عرضه کنیم، بنابراین در زمان حاضر سیاست گروه سایپا واردات خودرو به صورت CBU است و در شش ماهه دوم سال واردات CKD و SKD و در نهایت سال آینده با نصب موتورهای خود داخلی سازی بیش از 50 درصد این محصولات را در دستور کار قرار خواهیم داد.
مدیرعامل سایپا با اشاره به اینکه ذهنیت مردم از پارس خودرو فراوری خودروهای لوکس است و باید به ماهیت اصلی خود بازگردد، تأکید کرد: ازاین رو واردات خودروی سدان و لوکس چانگان یو.نی .وی. را که به بازار کشورهای عربی مانند امارات و عربستان نیز وارد می گردد، برای پارس خودرو در نظر گرفته ایم. این خودرو محصولی هیبرید، فول آپشن و با تکنولوژی بالا و حتی از نظر سایز و مقدار 15 سانت از تیارا بزرگتر است و به طور کلی رویکرد سایپا در واردات، واردات خودروهای با مصرف سوخت پایین است.
تیموری ابراز کرد: خوشبختانه با سطح تکنولوژی بالایی که در پارس خودرو وجود دارد مانند خط رنگ رباتیک که حداقل 30 درصد موادبری را کاهش می دهد، امیدواریم پارس خودرو به دوران طلایی خود که ذهنیت مردم از این شرکت همیشه فراوری خودروهای باکیفیت بوده بازگردد و سه محصول یادشده با بالاترین کیفیت به مردم عرضه گردد و این همان سیاستی است که ما در گروه سایپا مصوب نموده ایم.
مدیرعامل سایپا در انتها با تأکید به اینکه پارس خودرو می تواند به عنوان بزرگترین خودروساز کشور به بازارهای صادراتی معرفی گردد، اعلام کرد: قصد داریم پس از مونتاژ زوتی در ایران، این محصول را به صورت SKD به یکی از بازارهای صادراتی که قرارداد آن نیز منعقد شده است، صادر کنیم، برنامه هایی نیز برای صادرات کادیلا داریم، لذا ما می توانیم پارس خودرو را به بزرگترین خودروساز کشور در حوزه صادرات محصول تبدیل کنیم و امیدواریم این مهم به کمک خداوند محقق گردد.
منبع: همشهری آنلاین