شهرداری به ریل قانون بازگردد

به گزارش وبلاگ مویک، خبرگزاری خبرنگاران- عضو شورای اسلامی شهر تهران: شهرداری در حوزه نظارت اقتصادی افرادی را به کار گرفته که امضای آن ها محل اشکال است.

شهرداری به ریل قانون بازگردد

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: قانون شورا ها سه فرم نظارت اقتصادی را برای شهرداری در نظر گرفته و الزام نموده است. یکی نظارت اقتصادی قبل از خرج، دوم نظارت اقتصادی حین خرج و سوم نظارت اقتصادی بعد از خرج است.

وی گفت: نظارت اقتصادی قبل از خرج به معین بودجه شهرداری مربوط می گردد که معمولا در انتهای دی ماه شهرداری آن را ارائه می نماید و شورا وقت دارد در ماه های بهمن و اسفند ریل گذاری آینده بودجه شهرداری را بر آن اساس معین کند.

فراهانی اضافه نمود: نظارت بعد از خرج هم در بند 30 ماده 80 قانون گذار صراحتا معین نموده است که جزو وظایف شورای اسلامی شهر تهران است تا به وسیله انتخاب حسابرسانی که منتخب شورا هستند بر حسن اداره اقتصادی شهر نظارت کند.

وی گفت: در مورد نظارت اقتصادی حین خرج قانون گذار پیش بینی نموده است که ذی حسابانی در تمام مناطق و سازمان ها و شرکت ها تحت عنوان قائم مقامان ذی حساب مستقر باشند و چک های شهرداری را امضا نمایند و هر خرجی را که در شهرداری می گردد با بودجه و قوانین و مقررات و مصوبات شورا انطباق دهند تا ایراد و اشکالی نداشته باشد.

فراهانی اضافه نمود: به همین علت قانون گذار پیش بینی نموده است که معرفی این ذی حسابان توسط شهرداری و انتخاب و تایید آن ها توسط شورای شهر انجام می گیرد.

وی گفت: متاسفانه در طول 2 هفته گذشته شاهد بودیم که شهرداری 10 نفر را در 2 مقطع بدون تاییدیه شورا ذی حسابانی به عنوان سرپرست بکار گرفته است. این کار بدون هماهنگی میان شهرداری و شورا انجام گرفته است.

به گزارش خبرگزاری وبلاگ مویک به نقل از صدا و سیما، فراهانی اضافه نمود: افرادی بکار گرفته شده اند که معلوم نیست شورا به آن ها رای بدهد به همین علت امضا و تایید آن ها محل اشکال است. شهرداری به ریل قانون بازگردد و نظر شورای اسلامی شهر تهران را به رسمیت بشناسد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "شهرداری به ریل قانون بازگردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری به ریل قانون بازگردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید