لزوم توجه بیشتر به آموزش هدفمند و کیفی در دانشگاه ها

به گزارش وبلاگ مویک، غلامی گفت: نباید از هیچ تلاشی برای ارائه آموزش های هدفمند و کیفی به دانشجویان در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کوتاهی شود.

لزوم توجه بیشتر به آموزش هدفمند و کیفی در دانشگاه ها

به گزارش خبرنگار از ، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در سفر به گناباد در جمع روسای دانشگاه ها و اعضای هیات علمی مجتمع آموزش عالی این شهرستان،گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی باید در توسعه علمی و فرهنگی مناطق خود تاثیرگذار باشند و از همه ظرفیت های موجود برای آموزش های کیفی به دانشجویان بهره بگیرند.

او شرح داد: نباید در عرصه آموزش های دانشگاهی کم فروشی کنیم و نباید از هیچ تلاشی برای ارائه آموزش های هدفمند و کیفی به دانشجویان و فرزندان این مرز و بوم در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کوتاهی شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: مردم با اعتمادی که مجموعه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی دارند فرزندانشان را به ما می سپارند و باید با ارایه آموزش های هدفمند و کیفی قدردان این اعتماد مردم باشیم.

غلامی افزود: دانشگاه فرهنگیان فرصت مغتنم و ظرفیت بسیار خوبی برای آموزش معلمان و نیرو های انسانی مستعد و توانمند برای رفع مشکل کمبود نیروی انسانی آموزش و پرورش است و اگر در نقاط مختلف کشور و از جمله گناباد که به شاخص های لازم برای راه اندازی آن دست یابند از این اقدام حمایت می کنیم.

حامد قربانی فرماندار گناباد نیز در این دیدار با اشاره ظرفیت های منطقه ای، صنعتی، معدنی، فرهنگی و گردشگری این شهرستان، گفت: با توجه به ثبت قنات قصبه گناباد به عنوان کهن ترین قنات جهان در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو طی سنوات گذشته، راه اندازی پژوهشکده قنات برای توسعه فرهنگی و گردشگری این بخش ضروری است.

او توسعه فضا های ورزشی در دانشگاه ها و ایجاد رشته های تکمیلی در دانشگاه های آزاد اسلامی و پیام نور گناباد را مهم دانست و با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد دانش آموختگان آموزشکده فنی گناباد جذب بازار کار می شوند خواستار جذب رشته هایی برای جذب دانشجویان دختر به منظور اهداف دولت برای تامین عدالت آموزشی در دانشگاه ها شد.

فرماندار گناباد گفت: دولت دوازدهم و وزارت علوم در شرایط تحریم نگاه خاصی به توسعه آموزش های عالی در مناطق مختلف کشور به خصوص گناباد دارند و با رویکرد خوب دولت تدبیر و امید اقدامات ارزنده ای در توسعه آموزش های عالی و عدالت آموزشی در گناباد به عنوان جنوبی ترین نقطه استان خراسان رضوی انجام شده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز جمعه در سفر خود به گناباد از نمایشگاه دستاورد های علمی و پژوهشی و کارآفرینی دانشجویان مجتمع آموزش عالی گناباد بازدید کرد.

همچنین با حضور وزیر علوم، مسجد و مجتمع فرهنگی فاطمه زهرا (س) مجتمع آموزش عالی گناباد به بهره برداری رسید.

/ ز.م

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "لزوم توجه بیشتر به آموزش هدفمند و کیفی در دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم توجه بیشتر به آموزش هدفمند و کیفی در دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید