مخبر: اراده روسای جمهور ایران و روسیه ارتقاء حداکثری روابط مالی مشترک است

به گزارش وبلاگ مویک، معاون اول رئیس جمهور گفت: اراده جدی روسای جمهور ایران و روسیه این است که سطح روابط مالی فیمابین به حداکثر ممکن برسد .

مخبر: اراده روسای جمهور ایران و روسیه ارتقاء حداکثری روابط مالی مشترک است

محمد مخبر عصر پنجشنبه در حاشیه دومین مجمع مالی خزر در نشست هم اندیشی با استانداران و روسای منطقه ها فدراسیون روسیه، ظرفیت های موجود در این منطقه ها را مفید و سازنده در جهت ارتقاء سطح همکاری ها ارزیابی کرد و اضافه کرد: گزارش روسای منطقه ها روسیه نشان می دهد که توسعه مناسبات تجاری میان دو کشور امری دست یافتنی است.

معاون اول رییس جمهور از استانداران و روسای منطقه ها روسیه خواست متناسب با ظرفیت و مزیت های خود، زمینه توسعه همکاری با استان های ایران را فراهم نمایند و با این استان ها که دارای مزیت و ظرفیت متناظر هستند روابط تجاری خود را توسعه دهند.

وی با بیان اینکه استان های ایران و منطقه ها روسیه از ظرفیت های گسترده ای برای همکاری برخوردار هستند، گفت: ظرفیت ها و پتانسیل این منطقه ها بیش از اندازه فعلی صادرات و واردات است و این حد از مبادلات تجاری فاصله زیادی با اهداف و منظره روابط دارد.

مخبر بر توسعه صادرات و واردات و بعلاوه تهاتر میان تهران و مسکو تاکید نمود و گفت: ایران و روسیه دو کشور دوست و همسایه هستند و می توانند در مبادلات تجاری به جای استفاده از ارز بیگانه، از پول ملی خود استفاده نمایند که در این صورت با افزایش تقاضا نسبت به پول ملی، ارزش آن ارتقاء پیدا خواهد نمود.

معاون اول رییس جمهور اظهار امیدواری کرد با فراهم شدن زمینه همکاری ها بین استان های ایران و روسیه، شاهد تحول جدی در حجم مبادلات تجاری میان منطقه ها دو کشور باشیم.

در این نشست که سفیر ایران در روسیه و وزیر نفت به عنوان رییس طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های دو کشور نیز حضور داشتند، استانداران و روسای منطقه ها فدراسیون روسیه هرکدام گزارشی از مزیت های صادراتی و حجم مبادلات خود با کشورمان ارائه و بر آمادگی خود برای توسعه روابط تجاری و مالی فیمابین تاکید نمودند.

در خاتمه این نشست مقرر شد موارد و پیشنهادات مطروحه به وسیله نمایندگان معین شده از سوی دو طرف آنالیز و مورد پیگیری قرار گیرد.

وبلاگ مویک سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "مخبر: اراده روسای جمهور ایران و روسیه ارتقاء حداکثری روابط مالی مشترک است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخبر: اراده روسای جمهور ایران و روسیه ارتقاء حداکثری روابط مالی مشترک است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید