معرفی اپلیکیشن Outlook Lite؛ مدیریت سریع ایمیل در گوشی های ضعیف

به گزارش وبلاگ مویک، مایکروسافت Outlook Lite اپلیکیشنی است که برای مدیریت ایمیل در گوشی ها و تبلت های ضعیف طراحی شده تا کاربران بتوانند با سرعت بالایی به کار خود رسیدگی نمایند.

معرفی اپلیکیشن Outlook Lite؛ مدیریت سریع ایمیل در گوشی های ضعیف

اگر در پی اپلیکیشنی هستید که بتوانید با استفاده از آن حتی در گوشی قدیمی و ضعیف خود هم با سرعت نسبتا بالایی به مدیریت ایمیل های خود بپردازید، مایکروسافت Outlook Lite احتمالا می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. این اپلیکیشن نسبتا تازه بوده و به وسیله غول نرم افزاری جهان یعنی مایکروسافت طراحی شده است. در واقع مایکروسافت Outlook Lite را باید نسخه کم حجم تر اپلیکیشن مایکروسافت Outlook به حساب بیاوریم که چندین سال است برای کاربران در دسترس قرار گرفته است.

برای بسیاری از ما پیش آمده که به خاطر کارهای مختلف از جمله فعالیت های تحصیلی و دانشجویی، اداری و… احتیاج داشته باشیم به وسیله ایمیل با افراد مختلف ارتباط برقرار کنیم. گاهی اوقات هم گوشی ما آنقدر توان سخت افزاری بالایی ندارد که یک سری از اپلیکیشن های سنگین را بتوان در آن نصب و تجربه خوبی را هم از کار با آن اپلیکیشن دریافت کرد. مایکروسافت هم دقیقا با هدف یاری به همین کاربران، اپلیکیشن Outlook Lite را طراحی نموده که با حجم کمتر از 5 مگابایت در دسترس قرار گرفته و حتی می توان آن را روی دستگاه های اندرویدی که فقط 1 گیگابایت حافظه رم دارند هم نصب و بدون مشکل استفاده کرد.

این اپلیکیشن همانطور که از نامش پیداست، سرعت بسیار بالایی دارد و در عین حال مصرف انرژی آن هم بسیار پایین است. چرا که یک سری قابلیت های اضافه که در نسخه اصلی اپلیکیشن وجود دارد در آن دیده نمی گردد. وقتی اپلیکیشن را باز می کنید، نخستین چیزی که از شما خواسته می گردد وارد شدن به حساب کاربری یا ساخت یک حساب تازه است که باید بگوییم فقط می توانید اکانت اوت لوک و هات میل ایجاد کنید. البته هنگام ورود به برنامه می توانید از حساب های هات میل، اوت لوک، MSN و لایو بهره ببرید.

توجه داشته باشید هنگام ورود به برنامه گزینه ای تحت عنوان Other هم به چشم می خورد که به معنای وارد شدن با سایر حساب های کاربری نظیر جیمیل، یاهو و… است که البته وقتی روی آن کلیک کنید، پیغامی به نمایش در می آید مبنی بر اینکه مایکروسافت در حال کار روی این قابلیت است. بنابراین فعلا نمی توانید سایر حساب های خود را غیر از موارد یادشده در بالا به وسیله مایکروسافت Outlook Lite مدیریت کنید.

به عنوان یک اپلیکیشن که برای استفاده در گوشی ها یا دستگاه های ضعیف تر طراحی شده، Outlook Lite قابلیت های نسبتا خوبی دارد که از جمله این موارد می توان به امکان مدیریت تقویم و مخاطبین اشاره نمود. امکان ذخیره سازی مستقیم فایل ها و اسناد درون فضای ابری وان درایو که سرویس فضای ابری مایکروسافت به شمار میرود هم وجود دارد.

با ورود به برنامه، کافی است روی تصویر پروفایل خود ضربه بزنید تا با بخش های زیادی روبرو شوید. از جمله این بخش ها می توان به پوشه پیش نویس، بایگانی، هرزنامه، ایمیل های پاک شده، تاریخچه مکالمات و حتی یادداشت ها اشاره نمود. با ورود به تنظیمات هم می توانید به مواردی نظیر اعلانات، پاسخ های پیشنهادی، اقدامات سریع و… دسترسی داشته باشید که اصلا به شما حس و حال استفاده از یک اپلیکیشن کم حجم راه نمی دهد.

برای مثال شما می توانید قابلیت پاسخ سریع به ایمیل ها را فعال کنید، با سوایپ به چپ و راست، یک سری کارها را نظیر نشان گذاری به عنوان پیغام خوانده شده، آرشیو کردن، پین کردن و… انجام دهید، حتی می توانید به برنامه اجازه دهید ایمیل ها را به ترتیب اولویت دسته بندی کند تا زمانی که یک ایمیل مهم دریافت کردید، مجبور نباشید میان انبوهی از پیغام ها در پی آن بگردید.

به صورت کلی از جمله قابلیت های این اپلیکیشن می توان به موارد زیر اشاره نمود؛

  • محیط کاربری ساده و در عین حال کاربرپسند و زیبا
  • بهره مندی از گزینه های متعدد در تنظیمات
  • حجم بسیار پایین و سرعت بسیار بالا
  • مصرف کم انرژی
  • رایگان و بدون نمایش تبلیغات
  • امکان اضافه کردن مخاطبین و یادداشت برداری
  • پشتیبانی از تقویم
  • امکان پاسخ اتوماتیک به پیغام ها
  • امتیاز بالای 4.9 در پلی استور
  • و…

از جمله قابلیت هایی هم که قرار است به زودی به مایکروسافت Outlook Lite اضافه گردد می توان به پشتیبانی از جیمیل، یاهو و سایر حساب های کاربری و پشتیبانی از حالت تیره اشاره نمود که با اضافه شدن آن ها به این اپلیکیشن، قطعا با یک اپ کامل در زمینه مدیریت ایمیل طرف خواهیم بود که چه بسا احتیاجمان را به نسخه اصلی اپلیکیشن هم کمتر می نمایند.

این اپلیکیشن شاید برای کاربران ایرانی در دسترس نباشد. یعنی شاید نتوانید بدون دردسر آن را از پلی استور دانلود کنید. اگر این اتفاق هم رخ دهد، می توانید مایکروسافت Outlook Lite را به وسیله وب سایت های شخص ثالث یا با استفاده از اپلیکیشن های تغییردهنده IP از همان پلی استور دانلود کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "معرفی اپلیکیشن Outlook Lite؛ مدیریت سریع ایمیل در گوشی های ضعیف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی اپلیکیشن Outlook Lite؛ مدیریت سریع ایمیل در گوشی های ضعیف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید