همزاد چینی تسلا به ایران می آید؟

به گزارش وبلاگ مویک، جیلی کائو کائو 60 (Geely Cao Cao 60 EV) یا جیلی ماپل (MAPLE) یک خودرو سدان تمام برقی و چینی است.

همزاد چینی تسلا به ایران می آید؟

به گزارش گجنت نیوز، برند جیلی دیگر یک شرکت معمولی نیست و باید لقب ابر شرکت را به آن بدهیم. جیلی تا این لحظه، یکی از بزرگ ترین شریک های تجاری ولوو به شمار میرود و برندهای لینک اند کو، زیکر، رادار و گلکسی را تحت سلطه خود دارد. حالا به این مجموعه، یک نام تازه به نام Cao Cao هم اضافه شده که در ادامه با اولین محصول آن ها آشنا خواهیم شد. البته این خودرو در کشور چین با نام کائو کائو شناخته می گردد اما در قرار است در بازارهای بین المللی با نام ماپل (MAPLE) فعالیت کند.

معرفی کوتاه جیلی ماپل EV 60

جیلی کائو کائو EV 60 شاید از نظر ظاهری، کمی تارا باشد اما برترین لقبی که برای آن می توانیم انتخاب کنیم چیزی نیست جز تسلا مدل Y چینی؛ همانقدر پایین تر و معمولی تر! البته شرکت جیلی، این خودرو را تا 600 هزار کیلومتر گارانتی نموده و به مشتریان اطمینان داده است که تا این عدد، مسئله ای را تجربه نخواهند کرد!

قیمت جیلی کائو کائو 60 تقریبا 17 هزار دلار است که اگر به ایران بیاید، احتمالا در محدوده قیمت بالای 2 میلیارد تومان قرار بگیرد اما با توجه به ضعف زیرساخت های لازم برای خودروهای برقی، حالا حالاها منتظر واردات گسترده ماشین های الکتریکی به ایران نباشید!

نکته جالب در خصوص باتری های جیلی ماپل EV 60 این است که آن ها به تکنولوژی تعویض باتری یا همان سواپ باتری مجهز شده اند؛ آن هم تعویض باتری در 60 ثانیه. تکنولوژی سواپ باتری به راننده این امکان را می دهد تا با مراجعه به مراکز تعویض باتری (که حکم پمپ بنزین در دنیای خودروهای برقی را دارند)، باتری های خالی خود را عوض و باتری پر را تحویل بگیرد. باتری های جیلی MAPLE EV 60 در هر بار شارژ شدن، بیش از 430 کیلومتر دوام می آورند و باید بدانید که این عدد حتی در تست های سخت با دمای منفی 17 درجه سانتی گراد هم تکرار شده است؛ پس به کیفیت آن شک نکنید.

بعلاوه همانطور که از سر و وضع و کابین جیلی کائو کائو 60 پیداست، ما با یک خودرو برقی معمولی طرف هستیم که احتمالا دیفرانسیل جلو باشد و توان آن هم فقط از یک موتور برقی با قدرت 150 اسب بخار بیاید.

فعلا از امکانات و آپشن های جیلی ماپل EV 60 هیچ خبری نیست اما گفته می گردد که این خودرو EV قرار است در صنعت تاکسی های برقی فعالیت کند. پس جیلی کائو کائو 60 آن چنان پر آپشن نیست و بیشتر هزینه ها، روی بالا بردن کیفیت باتری و موتور برقی آن صرف شده است.

منبع: فرارو

به "همزاد چینی تسلا به ایران می آید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همزاد چینی تسلا به ایران می آید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید