واگذاری خودروساز ها در اولویت سازمان خصوصی سازی

به گزارش وبلاگ مویک، رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: معین تکلیف واگذاری سهام دولت در ایران خودرو و سایپا در اولویت است و امیدواریم سند مشترکی درباره چگونگی واگذاری پس از برگزاری نشست با صاحبنظران اجرایی گردد.

واگذاری خودروساز ها در اولویت سازمان خصوصی سازی

حسین قربان زاده رئیس سازمان خصوصی سازی در دومین نشست هم اندیشی صاحبنظران دانشگاهی و فعالان صنعت خودرو با وزیر امور مالی و دارایی درباره واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا اظهار کرد: جلساتی بین وزارت صمت و وزارت امور مالی و دارایی هم با حضور دو وزیر و هم چندین جلسه بدون حضور دو وزیر در زمینه واگذاری سهام دولت در دو شرکت بزرگ خودروسازی ایران خودرو و سایپا برگزار گردیده است که در جلسات پیشین و بعلاوه در نشست نخست با دانشگاهیان که در دانشگاه علامه برگزار گردید، نظرات حاضران معطوف به بهره وری و کارایی صنعت خودرو و اینکه مدل واگذاری چگونه باشد، بوده است.

وی ادامه داد: در نهایت با برگزاری این جلسات به یک پیش نویس رسیدیم که برای جمع بندی نهایی باید کارشناسان نظر می دادند.

قربان زاده اظهار داشت: در این جلسات فضای کلی واگذاری صنعت خودرو مطرح شد و قرار است که در این جلسه موضوعات را عینی و جزئی پیش ببریم. اغلب افراد و کارشناسان نسبت به وظایف حاکمیتی دولت در این دو شرکت انتقاد داشتند و اینکه دولت می توانست بهتر از این در حوزه مسائلی مانند قیمت گذاری و زیان به خودروسازان که حدود 150 هزار میلیارد تومان و با احتساب سود از دست رفته بین 230 تا 240 هزار میلیارد تومان می گردد، عمل کند.

رئیس سازمان خصوصی سازی ادامه داد: باید در این زمینه به گفتگو رسید و این نقشه که ایستگاه هایی داشته باشد و اینکه این ایستگاه ها در چه زمان هایی باشد، با نظر کارشناسان تأمین گردد. بعلاوه نقد جدی به خود سهامداری خودروسازان مطرح شده است و اگر دولت حاکمیت شرکتی را بپذیرد و رای دولت در اقلیت و به مقدار سهامش تثبیت گردد و قوانین حاکمیت شرکتی اجرا گردد، موضوع واگذاری به راحتی محقق خواهد شد؛ البته در خصوص شرکت سایپا قفل سهامداری باید به شکل دیگری باز گردد.

وی افزود: سازمان خصوصی سازی بالاخره پس از تغییر و تحولاتی که در حوزه عملکرد داشته است، بر موضوع خودرو متمرکز شده و این موضوع پیشانی کار این سازمان در زمان حاضر تلقی می گردد چراکه مزایده بسیار بزرگ و خوبی برگزار کردیم و موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال نیز حل شد و اکنون باید موضوع خودرو را با تمرکز بیشتر رسیدگی کنیم.

او گفت: یک جلسه دیگر هم با دانشگاهیان و صاحبنظران خواهیم داشت تا جلسات در محیط دانشگاه کامل گردد و در نهایت می توان موضوع را در دولت پیش برد.

وبلاگ مویک مالی اقتصاد و انرژی

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واگذاری خودروساز ها در اولویت سازمان خصوصی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واگذاری خودروساز ها در اولویت سازمان خصوصی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید