پارک های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان هستند

به گزارش وبلاگ مویک، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: پارک های علم و فناوری یکی از اجزای مهم زیست بوم نوآوری کشور در کنار دانشگا ه ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، انواع سرمایه گذاری های خطرپذیر و غیر خطرپذیر و بانک ها هستند.

پارک های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان هستند

به گزارش خبرنگار سرویس علم و پیشرفت وبلاگ مویک، سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در حاشیه نشست رؤسای پارک های علم و فناوری سراسر کشور در جمع وبلاگ مویک درباره توسعه شرکت های دانش بنیان گفت: در رابطه با توسعه شرکت های دانش بنیان فشار اصلی بر روی دوش وزارت علوم است؛ گرچه سازمان های دیگری نیز پارک علم و فناوری دارند و در حاضر حال تاسیس پارک های علم و فناوری نو را شروع نموده اند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ضمن تشکر از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: وزارت علوم در همه این سالها حمایت نموده و در دوره کنونی با حضور آقای زلفی گل این حمایت ها بیشتر شد.

وی اضافه کرد: پارک های علم و فناوری یکی از اجزای مهم اکوسیستم نوآوری کشور در کنار دانشگا ه ها، مراکز نوآوری، مراکز رشد، انواع سرمایه گذاری های خطرپذیر و غیر خطرپذیر و بانک ها هستند؛ همگی این ها در یک اکوسیستم کنار یکدیگر کار می نمایند برای اینکه شرکت های دانش بنیان زاده و بزرگ شوند و در واقع بخش بزرگی از اقتصاد را به خود اختصاص دهند.

ستاری با بیان اینکه این همدلی باید بین همه سازمان های درگیر با این موضوع از وزارت علوم تا وزارت کشاورزی، وزارت صمت، وزارت بهداشت و سایر بخش های عمده مالی دولت ایجاد گردد تا ما شاهد رشد شرکت های دانش بنیان باشیم، یادآور شد: این همدلی زمینه ایجاد شرکت های دانش بنیان را نیز فراهم می نماید به ویژه اینکه پارک های علم و فناوری نقش پررنگی در ایجاد این شرکت ها و رشد و توسعه آنها دارند.

منبع: خبرگزاری فارس

به "پارک های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک های علم و فناوری لازمه ایجاد شرکت های دانش بنیان هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید