چرا امکان بازدید عمومی از محوطه باستانی ازبکی در تمام طول سال وجود ندارد؟

به گزارش وبلاگ مویک، ایسنا/ بدنبال آخرین خبرهای بدست آمده، این پرسش مطرح می شود که چرا امکان بازدید عمومی از محوطه باستانی ازبکی در تمام طول سال وجود ندارد؟

چرا امکان بازدید عمومی از محوطه باستانی ازبکی در تمام طول سال وجود ندارد؟

شهباز محمودی، معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اظهار کرد: بازدید روزانه از این محوطه احتیاجمند ایجاد زیرساختهایی است که هنوز به طور کامل فراهم نشده است.

وی ادامه داد: سرویس بهداشتی، ایمن سازی مسیر تردد گردشگران، باجه فروش بلیت، نصب تابلوهای راهنمای مسیر و ایجاد واحدهای خدماتی از جمله اقدامات لازم برای بازدید روزانه گردشگران از این تپه تاریخی را فراهم می نماید.

وی تاکید نمود: سال گذشته اعتباری برای احداث سرویس بهداشتی تخصیص یافت و با مبلغ تزریق شده پیروز شدیم اسکلت و سقف سرویس را کامل کنیم و سال جاری هم مبلغی برای تکمیل آن در نظر گرفته شده است.

این مسئول ابراز کرد: برای ایجاد سایر زیرساختهای مورد احتیاج هم درخواست اعتبار داده ایم ولی هنوز مبلغی تخصیص داده نشده است.

محمودی ابراز کرد: در حال حاضر این محوطه در روزهای خاصی از سال از جمله ایام نوروز و اعیاد مذهبی پذیرای گردشگران است و علاوه بر این در سایر روزها هم با نامه نگاری شاهد حضور تورهای دانش آموزی در این محوطه تاریخی هستیم.

معاون میراث اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: بدون شک تا زمانی که امکانات مناسب برای میزبانی از گردشگران در این محوطه فراهم نگردد، باز کردن دائمی درهای این مجموعه منطقی به نظر نمی رسد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به آخرین روند جهانی شدن این تپه هم اشاره نمود و اضافه کرد: خوشبختانه دبیرخانه ای در این خصوص تشکیل شده و برای تحقق این هدف به داده های اطلاعاتی و علمی قوی در زمینه باستان شناسی و کاوش های مستمر احتیاج است.

وی شرح داد: بعلاوه ضروری است زیر ساختها، پایگاه دانشی و کارگاه هایی در محل این تپه ایجاد گردد و قطعا این فرآیند زمان بر خواهد بود.

منبع: همگردی

به "چرا امکان بازدید عمومی از محوطه باستانی ازبکی در تمام طول سال وجود ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا امکان بازدید عمومی از محوطه باستانی ازبکی در تمام طول سال وجود ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید