4 طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا با ثعلب و بدون ثعلب

به گزارش وبلاگ مویک، بستنی انار به عنوان یک یکی از خوشمزه ترین است که می توانید آن را هم برای شب یلدا و هم هر زمان دیگری از سال درست کنید. برای طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا معمولاً از آب انار تازه استفاده می گردد و به صورت بستنی انار با خامه و بستنی و آب انار درست می گردد. در این مقاله از در می توانید با دستور تهیه بستنی انار خانگی به 4 روش با ثعلب و بدون ثعلب آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در خصوص آموزش درست کردن بستنی انار برای شب یلدا پاسخ خواهیم داد.

4 طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا با ثعلب و بدون ثعلب

طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا

مدت زمان آماده سازی بستنی انار: 35 دقیقه

کالری هر کاسه بستنی انار: حدود 294 کالری

مواد لازم برای تهیه بستنی انار بدون ثعلب

  • خامه غلیظ: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر سفید: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب انار طبیعی: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • عصاره وانیل: 1 قاشق چای خوری
  • نمک: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه بستنی انار شب یلدا

یکی از ساده ترین روش های درست کردن بستنی انار خانگی، استفاده از خامه غلیظ است. طرز تهیه این بستنی بسیار راحت است و خیلی سریع آماده می گردد. می توانید بستنی انار را در شب یلدا یا در فصل تابستان برای پذیرایی از مهمان های خود آماده کنید.

مرحله اول؛ هم زدن خامه و شکر بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انار خانگی و خوشمزه با خامه باید خامه و شکر را در مخلوط کن بریزید و خوب با هم ترکیب کنید. این کار را برای حدود 20 دقیقه و تا زمانی که شکر و خامه یکدست شوند، ادامه دهید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن آب انار به ترکیب خامه و شکر

بعد از این که خامه و شکر را ترکیب کردید، حال باید و عصاره وانیل را همراه با نمک به آن اضافه کنید. سپس مخلوط کن را دوباره روشن کنید تا همه مواد کاملاً با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن بستنی انار

بعد از این که همه مواد بستنی انار را با هم ترکیب کردید، باید آن را در قالب بریزید و سپس در فریزر قرار دهید. در عرض 8 تا 10 ساعت چند بار بستنی انار را هم بزنید تا بافت آن نرم و کشدار گردد. برای درست کردن بستنی انار در بستنی ساز باید بستنی را در دستگاه بریزید و سپس طبق دستورالعمل، بستنی ساز را روشن کنید تا بستنی شما آماده گردد.

دستور پخت بستنی انار با شیر و خامه

مدت زمان آماده سازی: 120 دقیقه

مدت زمان پخت بستنی انار با شیر و خامه: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه بستنی انار با شیر و خامه

  • خامه صبحانه: 350 گرم
  • شیر پرچرب: 1/2 لیوان فرانسوی دسته دار
  • شکر: 170 گرم
  • آرد ذرت: 1/5 قاشق غذاخوری
  • نمک: 1/8 قاشق چای خوری
  • آب انار: 1 لیوان فرانسوی دسته دار
  • آب لیموترش تازه: 1 قاشق چای خوری

مراحل طرز تهیه بستنی انار با شیر و خامه

یکی از حرفه ای و خوشمزه ترین روش های تهیه بستنی انار خانگی ترکیب خامه، شیر و آرد ذرت است. در ادامه می توانید با مراحل طرز تهیه بستنی انار با شیر و خامه آشنا شوید.

مرحله اول؛ جوشاندن مواد بستنی انار

در اولین مرحله از طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا باید خامه، شیر، شکر، آرد ذرت و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس همه این مواد را داخل یک قابلمه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیایند. مواد بستنی تنها باید برای 2 دقیقه بجوشند، سپس شعله گاز را خاموش کنید.

مرحله دوم؛ اضافه کردن سایر مواد بستنی انار

بعد از این که مواد اصلی بستنی را 2 دقیقه جوشاندید، حال باید آب انار تازه، آب لیمو ترش و در صورت احتیاج کمی دیگر نمک به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا با هم ترکیب شوند.

مرحله سوم؛ آماده کردن بستنی انار

برای طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا می توانید مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی ساز بریزید و بستنی را درست کنید. در صورتی که در خانه بستنی ساز ندارید مواد بستنی را داخل یک قالب بریزید و روی آن را با سلفون بپوشانید. سپس بستنی را برای حدود 8 ساعت در فریزر بگذارید. در این مدت چند بار بستنی را هم بزنید تا کاملاً نرم و کشدار گردد.

مرحله چهارم؛ سرو کردن بستنی انار

بعد از چند ساعت که بستنی انار شما آماده شد، می توانید قالب را از فریزر خارج کنید. سپس بستنی انار را با اسکوپ بردارید و داخل ظرف بریزید. برای تزیین روی بستنی انار می توانید میزانی دانه انار روی آن بریزید و یک برش لیمو ترش در کنار آن قرار دهید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بستنی یخی ترش و لواشکی

طرز تهیه آب انار بستنی خوشمزه

مدت زمان آماده سازی: 15 دقیقه

کالری 100 گرم بستنی وانیلی: حدود 210 کالری

مواد لوازم برای تهیه آب انار بستنی

  • آب انار ملس: به ازای هر نفر 3/4 لیوان فرانسوی دسته دار
  • پودر گلپر: به میزان لازم
  • بستنی وانیلی: به میزان لازم
  • دانه انار: به میزان لازم

مراحل طرز تهیه بستنی انار با بستنی آماده

یکی دیگر از روش هایی که می توانید برای تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا به کار بگیرید، درست کردن بستنی انار با بستنی آماده است. برای این کار تنها باید را با آب انار ترکیب کنید. در ادامه می توانید با دستور تهیه بستنی انار با بستنی آماده آشنا شوید.

مرحله اول؛ ترکیب کردن مواد آب انار بستنی

در اولین مرحله از طرز تهیه آب انار بستنی در خانه باید برای هر نفر یک لیوان آماده کنید. سپس 3/4 لیوان را با آب انار نسبتاً ترش یا ملس پر کنید. حالا به جای مانده لیوان را با بستنی وانیلی آماده پر کنید.

مرحله دوم؛ سرو کردن آب انار بستنی

بعد از این که به میزان مورد احتیاج در لیوان ها بستنی اضافه کردید، باید میزانی و دانه انار روی بستنی ها بریزید و آن را سرو نمایید.

طرز تهیه بستنی انار با ثعلب

برای درست کردن بستنی انار با ثعلب باید ابتدا باید شکر را با ثعلب ترکیب کنید. سپس شیر و خامه را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم گردد ولی نجوشد. سپس ترکیب شکر و ثعلب را به خامه شیر گرم شده اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با هم مخلوط شوند.

در این مرحله آب انار را به مواد بستنی بهره ببرید. در نهایت مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی ساز بریزید تا بستنی شما آماده گردد.

نکات و فوت و فن های طرز تهیه بستنی انار

*برای خوش رنگ شدن بستنی انار می توانید چند قطره رنگ خوراکی قرمز به بستنی تان اضافه کنید.

*در طرز تهیه بستنی انار خانگی با خامه می توانید به جای عصاره وانیل از آب لیمو ترش تازه بهره ببرید.

*در دستور تهیه بستنی انار با بستنی آماده هم می گویند می توانید بستنی را با آب انار تازه و میزانی گلپر در مخلوط کن بریزید و کاملاً میکس کنید. سپس آن را در لیوان بریزید و میل کنید.

*در طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا می توانید در ترکیبات بستنی میزانی شکلات تلخ را خرد کنید و لابه لای آن بریزید.

*در صورتی که دستگاه آبمیوه گیری در خانه ندارید، می توانید برای گرفتن آب انار، دانه های انار را داخل یک کیسه زیپ دار بریزید و سپس با وردنه به آرامی دانه ها را له کنید تا آب انار خارج گردد. سپس گوشه پلاستیک را برش دهید و آب انار را خارج کنید.

*به عنوان آموزش درست کردن بستنی انار برای شب یلدا به خاطر داشته باشید که حتماً برای تزیین بستنی از دانه های بهره ببرید تا ظاهر بستنی شما مجذوب کننده تر گردد.

بیشتر بخوانید: ژله یلدایی انار سه رنگ در لیوان

سوالات متداول

طرز تهیه بستنی انار با ثعلب چگونه است؟

برای درست کردن بستنی انار با ثعلب باید ابتدا باید شکر را با ثعلب ترکیب کنید. سپس شیر و خامه را مخلوط کنید و روی حرارت بگذارید تا گرم گردد ولی نجوشد. سپس ترکیب شکر و ثعلب را به خامه شیر گرم شده اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با هم مخلوط شوند. در این مرحله آب انار را به مواد بستنی بهره ببرید. در نهایت مواد بستنی را داخل دستگاه بستنی ساز بریزید تا بستنی شما آماده گردد.

آیا می توان برای تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا از خامه قنادی استفاده کرد؟

اگر برای درست کردن بستنی انار خانگی از خامه قنادی استفاده می کنید، تنها باید شکر را حذف کنید تا بستنی شما بیش از حد شیرین نگردد.

منابع: allrecipes، healthy-delicious

منبع: افق کوروش

به "4 طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا با ثعلب و بدون ثعلب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "4 طرز تهیه بستنی انار مخصوص شب یلدا با ثعلب و بدون ثعلب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید