7 مرحله ساده برای پوشاندن جای جوش با یاری آرایش

به گزارش وبلاگ مویک، در میکاپ یکی از مهم ترین دغدغه های خانم ها پوشاندن نواقص صورت است. در آرایش های حرفه ای پوشاندن نواقص صورت یکی از اهداف اصلی است و جای جوش و آکنه از جمله نواقصی در پوست صورت است که برای پوشاندن آن می توانید از ترفند ها و تکنیک های مناسب و لوازم آرایشی درست و استاندارد یاری بگیرید. در این مطلب هر آنچه که باید درباره پوشاندن جای جوش با آرایش بدانید را توضیح داده ایم؛ از انتخاب درست محصولات آرایشی تا ترفندها و ترتیب درست استفاده از محصولات آرایشی. با ما همراه باشید.

7 مرحله ساده برای پوشاندن جای جوش با یاری آرایش

برای پوشاندن جای جوش و آکنه با آرایش چه نوع محصولات آرایشی را باید انتخاب کنیم؟

برای این که بتوانید جوش های صورتتان را با آرایش بپوشانید باید محصولات غیر کومدون زا یا فاقد چربی را انتخاب کنید. از آنجایی که پوست شما مستعد جوش زدن است اگر این نوع محصولات آرایشی را انتخاب نکنید منافذ پوستتان بسته می گردد و دوباره جوش می زنید. بنابراین هر نوع مواد آرایشی که استفاده می کنید از پرایمر گرفته تا کانسیلر و کرم پودر باید برچسب non-comedogenic داشته باشند.

نکته دیگری که باید در انتخاب محصولات آرایشی به آن دقت کنید این که باید آیتم هایی را انتخاب کنید که جلوه مات و مخملی داشته باشند. محصولاتی که حالت شاینی و براق دارند بافت پوست را برجسته تر نشان می دهند و اگر صورت شما جوش دار است یا جای جوش در صورتتان دارید این نوع لوازم آرایش برای شما مناسب نخواهد بود.

برترین پرایمر برای پوشاندن جای جوش

برای پوشاندن فرورفتگی جای جوش پرایمرهایی که به طور خاص برای پوشاندن منافذ باز طراحی شده اند مناسبند؛پرایمرهایی که عبارات pore eliminating و یا skin-smoothing در مشخصات آن ها ذکر شده باشد. این پرایمرها داخل منافذ و فرورفتگی ها نفوذ نموده و آن ها را حجیم تر جلوه می دهند. بنابراین اگر فرورفتگی جای جوش دارید به طور خاص این نوع پرایمرها را انتخاب کنید که بتوانند پوستتان را یکدست تر نشان دهند.

پرایمر صورت بنفیت مدل Pore Fessional ، پرایمر میبلین مدل Baby Skin، پرایمر لورآل مدل Anti Pores، پرایمر ای.ال.اف مدل Poreless Putty و پرایمر ژنوبایوتیک مدل Covering Pores از جمله پرایمرهای مناسبی هستند که برای پوشاندن منافذ پوست طراحی شده اند و می توانند فرورفتگی های پوست را تا حد مناسبی حجم داده و ظاهرشان را بهتر نمایند.

برترین کرم پودر برای پوشاندن جای جوش

برترین کرم پودرها برای پوشاندن جای جوش با میکاپ کرم پودرهایی هستند که فاقد چربی بوده، سبک و مایع باشند و در عین حال پوشش دهی زیادی را روی پوست ایجاد نمایند. ماندگاری بالا هم جزو مشخصاتی است که کرم پودرتان باید داشته باشد. تا در اثر عرق کردن یا چربی زائد پوست نریزد.

بهتر است پوشش دهی کامل یا Full coverage جزو مشخصات کرم پودری که برای پوشاندن جای جوش هایتان استفاده می کنید ذکر شده باشد. محصولاتی هم که در نام و مشخصصاتشان camouflage یا قابلیت استتار آمده باشد می توانند انواع لک های رنگی صورت، قرمزی و تیرگی جای آکنه را به خوبی پوشش دهند.

کرم پودر استه لودر مدل Double Wear، کرم پودر کلینیک مدل even better clinical، کرم پودر CC میکاپ فکتوری، کرم پودر آرت دکو مدل Camouflage و کرم پودر میبلین سری Super Stay از جمله برترین کرم پودرها برای پوشاندن جای جوش هستند که تمامی خصوصیاتی که یک کرم پودر برای پوشاندن مناسب جای جوش باید داشته باشد را دارا هستند.

برترین کانسیلر برای پوشاندن جای جوش با آرایش

کانسیلرهایی را انتخاب کنید که به صورت خاص برای پوشاندن روی جای جوش و آکنه طراحی شده اند. کانسیلرهایی که در نام و مشخصاتشان عبارت های acne concealer و breakout concealer آمده باشد. این کانسیلرها جدا از خاصیت آرایشی برای پوشاندن جای جوش می توانند در درمان جوش هم موثر باشند.

برای محو کردن اسکار عمیق، پرنماینده های اسکار آکنه مبتنی بر سیلیکون برایتان مناسبند. سیلیکون فرورفتگی ها و جای زخم را پر می نماید و سطح صافی ایجاد می نماید که می توانید فونداسیون و سایر محصولات آرایشی را روی آن بمالید. بعلاوه به خاطر داشته باشید که کانسیلر انتخابی تان باید فاقد چربی باشد.

همچون کرم پودرها بهتر است پوشش دهی کامل یا Full coverage جزو مشخصات کانسیلری که برای پوشاندن جای جوش هایتان استفاده می کنید ذکر شده باشد. محصولاتی هم که در نام و مشخصصاتشان camouflage یا قابلیت استتار آمده باشد می توانند انواع لک های رنگی صورت، قرمزی و تیرگی جای آکنه را به خوبی پوشش دهند.

آکنه رنگ سردی دارد، بنابراین استفاده از سایه های گرم می تواند آن را متعادل کند. اگر پوست روشنی دارید از کانسیلر هلویی طلایی بهره ببرید. برای پوست های میانه، ته رنگ هلویی را انتخاب کنید. اگر پوست شما تیره است، یک اصلاح نماینده رنگ نارنجی تیره را انتخاب کنید. اگر اسکار آکنه شما قرمز است، کانسیلرهایی با پایه سبز یا زرد انتخاب کنید تا رنگ قرمز را کاهش دهید. سعی کنید کرم پودر را با محصول اصلاح نماینده رنگ ترکیب نکنید. هدف این است که این لایه ها از هم جدا باشند تا هر کدام به طور جداگانه کار خود را انجام دهند. برای اصلاح رنگ می توانید از پالت های رنگی کانسیلر بهره ببرید.

کانسیلر میبلین مدل Eraser، کانسیلر کاپریس مدل Anti Crenes And Concealer Hypoallergenic، کانسیلر استی لودر مدل Double Wear، کانسیلر تارت مدل Shape Tape ، پالت کانسیلر دبورا مدل secret of camouflage و کانسیلر رولوشن از جمله برترین کانسیلرها برای پوشاندن جای جوش هستند.

پوشاندن جای جوش با آرایش در 7 مرحله

حال که با محصولات آرایشی مناسب برای پوشاندن جای جوش با آرایش آشنا شدید و لوازم آرایشی مد نظرتان را انتخاب و تهیه کردید نوبت به آرایش می رسد. برای این که بتوانید لک ها و اسکارهای جای جوش و آکنه را بپوشانید ضروری است این 6 مرحله را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که اولین مرحله یعنی زیرسازی و آماده کردن صورت برای آرایش اهمیت زیادی دارد.

1. زیرسازی و آماده کردن صورت برای آرایش

ابتدا باید صورتتان را با یک شوینده غیر کومدون زا بشویید. پس از آن نوبت به لایه برداری می رسد. پوست خود را با یک لایه بردار شیمیایی لایه برداری کنید تا سلول های مرده پوست از بین برود. محصولی را انتخاب کنید که حاوی اسید سالیسیلیک یا لایه بردار مشابه باشد. اندازهی به میزان یک سکه را روی صورت خود بمالید و آن را روی پوست خود بمالید. برای بسته شدن منافذ پوست، با آب خنک بشویید. لایه بردار سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث می گردد که پوست شما صاف تر شده و منافذتان کمتر مسدود گردد. علاوه بر این، به محو شدن جای آکنه یاری می نماید.

پس از شست وشو و لایه برداری، با یک محصول آبرسان سبک و فاقد چربی پوستتان را مرطوب کنید. بهتر است آبرسان یا مرطوب نماینده ای که انتخاب می کنید دارای SPF باشد تا از آسیب های ناشی از نور خورشید جلوگیری کند. چیزی را انتخاب کنید که در پوست شما جذب گردد و اثری از چربی باقی نماند.

در مرحله بعدی زیرسازی پوست خود بهتر است از سرم بهره ببرید. سرم شفابخشی را انتخاب کنید که حاوی یک عامل روشن نماینده مانند ویتامین C یا هیدروکینون باشد. علاوه بر این، برچسب را آنالیز کنید تا ببینید آیا حاوی آنتی اکسیدان است یا خیر. یک لایه نازک از سرم را روی صورت خود بمالید. سپس بگذارید چند دقیقه بماند تا در پوست شما فرو برود. بعلاوه می توانید سرم خود را ش ها قبل از رفتن به رختخواب بمالید.

2. استفاده از پرایمر

پس از زیرسازی نوبت به استفاده از پرایمر می رسد. پرایمری را که برای محو کردن جای جوش هایتان انتخاب نموده اید را ابتدا به انگشت هایتان بمالید تا گرم گردد و سپس به صورت دورانی آن را به صورتتان بمالید. پس از استفاده از پرایمر دقایقی صبر کنید تا محصول کاملا جذب پوستتان گردد. اگر پرایمر درستی را انتخاب نموده باشید، یک پایه صاف و متعادل برای آرایش فراهم می گردد.

3. استفاده از کانسیلر تصحیح نماینده رنگ

کانسیلر تصحیح نماینده رنگ را با استفاده از یک قلم موی ظریف روی لک های ناشی از جوش بزنید و با انگشت آن را حذف کنید. در نهایت با استفاده از یک برس ظریف و اندازه کمی پودر فیکس یا پن کیک کانسیلر را روی لکه ها فیکس کنید و دقایقی صبر کنید تا به خوبی جذب پوست گردد.

4. استفاده از کانسیلر پوشاننده و مات نماینده برای پوشاندن جای جوش با آرایش

پس از اصلاح رنگ نوبت به استفاده از کانسیلر پوشاننده و مات نماینده می رسد. کانسیلر را با یک قلمو به فرورفتگی ها و لکه های پوست بزنید و با انگشت محو کنید. می توانید از کانسیلر تصحیح نماینده رنگ استفاده نکنید و تنها به همین مرحله استفاده از کانسیلر اکتفا کنید. برای انتخاب رنگ کانسیلر به نکاتی که در بخش انتخاب رنگ کانسیلر گفته شد توجه کنید.

5. استفاده از یک کرم پودر پوشاننده و مات نماینده

برای پوشاندن جای جوش با آرایش باید از کرم پودرهایی بهره ببرید که پوشاننده و مات نماینده باشند. کرم پودر را روی پوستتان نکشید و مالش ندهید چون در این صورت بخش های ناهموار پوست صورتتان بیشتر توجه را به خود جلب می نمایند. با یک اسفنج آرایشی که به خوبی آن را شسته اید و کمی هم مرطوب است کرم پودر را به صورت ضربه ای به پوست صورتتان بمالید و اجازه دهید جذب گردد. سپس لایه دوم کرم پودر را روی صورتتان بزنید.

6. استفاده از هایلایتر

هایلایتر می تواند بخش هایی از پوست تان را که ناهموار است ناهموارتر نشان بدهد. اما برای این که آرایش مات خودتان را متعادل تر کنید می توانید از هایلایتر بهره ببرید به شرط آن که آن را روی بخش هایی از گونه تان بزنید که پوست صاف است.

7. استفاده از پودر یا اسپری فیکس

برای تثبیت آرایش تان می توانید از پودرفیکس آرایشی یا اسپری فیکس و یا هر دوی این محصولات بهره ببرید. فقط به خاطر داشته باشید که محصولاتی را بهره ببرید که جلوه براق نداشته باشند.

و در آخر

برای پوشاندن جای جوش با آرایش دو نکته کلیدی وجود دارد. اول این که از محصولات و لوازم آرایشی بهره ببرید که غیر کومدون زا یا فاقد چربی باشند چون در غیر این صورت دوباره جوش می زنید. نکته دیگری که باید رعایت کنید این است که حتما با استفاده از پاک نماینده های آرایش صورتتان را تمیز کنید و بعد با ژل شتست وشو یا صابون مخصوص تان به خوبی صورتتان را بشویید که منافذ باز بسته نشوند.

مورد دیگری که باید به خاطر داشته باشید این که است که آن تصویر کامل و بی نقصی که از پوست سلبریتی ها و اینفلوئنسرها در فضای مجازی می بینید می تواند تحت تاثیر انواع فیلترها و ادیت های عکاسی باشد؛ حتی بسیاری از سلبریتی ها و مدل های مجذوب کننده دنیا هم ممکن است روی صورتشان کمی جای جوش داشته باشند. جوش و جای جوش بخشی طبیعی از بدن ماست و هر چند رسیدگی و درمان مسائل پوستی برای داشتن یک استایل مجذوب کننده ضرورری است اما باید بیاموزید که در این مسیر تعادل را هم رعایت نموده و نواقص و ایرادات پوست خود را هم بپذیرید و دوست داشته باشید.

بنابراین سعی کنید در آرایش برای پوشاندن جای جوش هایتان افراط نکنید و به جز موقعیت های خاص سعی کنید آرایش های سنگین را کمتر روی صورتتان انجام دهید.

منبع: adorebeauty

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 مرحله ساده برای پوشاندن جای جوش با یاری آرایش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مرحله ساده برای پوشاندن جای جوش با یاری آرایش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید