روابط ایران و آمریکا در هشتمین شماره مجله گاه نقد آنالیز شد

به گزارش وبلاگ مویک این شماره از مجله گاهِ نقد، دومین جلد این مجله با موضوع تاریخ و نخستین جلد از دنباله روابط ایران و آمریکا است. در این شماره با سیری در کتاب های گوناگون، نگاهی به تاریخچه روابط ایران و آمریکا از ابتدا تا به امروز انداخته می گردد.

روابط ایران و آمریکا در هشتمین شماره مجله گاه نقد آنالیز شد

بعلاوه در این شماره در چند بخش مختلف، ابتدا نگاهی کلی به رابطه بین دو کشور انداخته می گردد و سپس در پنج پرونده مفصل و مختلف، رویکردهای کتاب های گوناگون به این رابطه مرور و آنالیز می شوند. گفتار، نقدوار، رهیار و پیوست بخش های گوناگون این شماره هستند که هرکدام از زاویه ای متفاوت به رابطه ایران و آمریکا و نمونه های مختلف در آینه کتاب ها نگریسته اند.

در گفتار، سردبیر مجموعه تاریخ گاهِ نقد، دکتر جعفر مرادحاصلی، نگاهی کلی به تاریخچه رابطه میان ایران و آمریکا از نخستین روزها می اندازد و به طور خلاصه، کتاب هایی را که در ایران با این موضوع به چاپ رسیده اند، دسته بندی می نماید.

در بخش نقدوار، کتاب هایی که در ایران با موضوع رابطه بین ایران و آمریکا چاپ شده اند، در پنج پرونده مختلف نقد و آنالیز می شوند. هر پرونده بر برهه ای خاص از تاریخ رابطه دو کشور نگاهی می اندازد و پرونده پنجم، سه رویکرد مختلف کتاب های چاپ شده را از هم تفکیک می نماید. این سه رویکرد عبارت اند از: رویکرد بی طرف به مناسبات ایران و آمریکا، رویکرد تبرئه کننده درباره مناسبات ایران و آمریکا و رویکرد افشاگرانه به مناسبات ایران و آمریکا.

در رهیار، تازه ترین کتاب هایی که درباره آمریکا یا رابطه میان ایران و آمریکا تالیف و ترجمه شده اند، معرفی و نقد و آنالیز می شوند.

در پیوست این شماره از گاهِ نقد، یک بسته پیشنهادی برای خوانندگان آماده شده است. این بسته شامل پنج کتاب است که هم تاریخ و سیاست خود آمریکا و هم رابطه بین ایران و این کشور را در بر می گیرد.

برای تهیه هشتمین شماره مجله گاهِ نقد علاوه بر مراجعه به مراکز پخش و روزنامه فروشی ها، می توانید با شماره 02166976349 داخلی 3 تماس بگیرید. بعلاوه می توانید نسخه الکترونیک این شماره و شماره های پیشین گاهِ نقد را از کتابیکا و طاقچه تهیه کنید.

مجله گاهِ نقد به همت سامانه کارشناسی کتاب مجمع ناشران انقلاب اسلامی، با توجه به خلأ موجود در نقد تخصصی حوزه های مختلف کتاب تدوین و در حوزه های گوناگون ادبیات داستانی، تاریخ، علوم اجتماعی، فلسفه، زبان فارسی و درست نویسی، روان شناسی و دین عرضه خواهد شد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "روابط ایران و آمریکا در هشتمین شماره مجله گاه نقد آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روابط ایران و آمریکا در هشتمین شماره مجله گاه نقد آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید