سوال داریم آقای گل محمدی!

به گزارش وبلاگ مویک، مسائل فنی پرسپولیس فراتر از آن است که بتوان با یک اشتباه داوری نادیده اش گرفت.

سوال داریم آقای گل محمدی!

به گزارش وبلاگ مویک، روزنامه دنیای اقتصاد نوشت: در روزی که هیچکس تصورش را هم نمی کرد پرسپولیس برابر رقیب تازه لیگ فزونی شده اش امتیاز از کف بدهد، سرخ ها در استادیوم آزادی با تساوی 2-2 برابر طرفدار متوقف شدند.

به این ترتیب در روزی که استقلال و سپاهان پیروز به کسب پیروزی برابر رقبا شدند، پرسپولیس دو امتیاز کلیدی از دست داد؛ دو امتیازی که شاید در ادامه فصل مایه حسرت این تیم گردد. این بازی البته یک صحنه مهم داوری داشت؛ چرا که گل دوم طرفدار با دست به ثمر رسید اما مسائل فنی پرسپولیس فراتر از آن است که بتوان با یک اشتباه داوری نادیده اش گرفت. پرسش ها از کادر فنی پرسپولیس پرشمار است اما در این مطلب سه مورد از آنها را مرور می کنیم.

این چه دفاعی است؟

طرفدار در هشت بازی قبلی تنها دو گل به ثمر رسانده بود اما آنها برابر پرسپولیس سه گل زدند که یکی از آنها به علت آفساید بودن مردود اعلام شد. مساله اصلا آفساید یا هند نیست؛ داستان این است که چرا مستحکم ترین خط دفاعی سالیان اخیر فوتبال ایران به چنین روزی افتاده و این همه موقعیت به رقبا می دهد؟ پرسپولیس در 9 بازی لیگی، هفت گل دریافت نموده و در دو بازی آسیایی برابر استقلال دوشنبه و الهلال نیز انبوهی از موقعیت های گلزنی را تقدیم تیم حریف کرد؛ تیم تاجیکستانی تجربه سودبردن از این فرصت ها را نداشت اما تیم عربستانی به راحتی سه بار دروازه پرسپولیس را فرو ریخت. این تیم نشانی از صلابت دفاعی فصول گذشته ندارد و همه چیز را هم نباید به جدایی بازیکنانی مثل شجاع خلیل زاده یا محمدحسین کنعانی زادگان ربط داد. به هر حال از این آیند و روندها در فوتبال وجود دارد و کادر فنی باید جای خالی جداشده ها را ترمیم کند اما به نظر می رسد این اتفاق در پرسپولیس رخ نداده است.

این چه خریدهایی است؟

یکی از انتقادهایی که مکرر نسبت به یحیی گل محمدی مطرح می گردد، داستان خریدهای ضعیف اوست. سیاهه بازیکنان متوسطی که از سوی گل محمدی به پرسپولیس اضافه شدند طولانی است. حالا این وسط بازیکنانی مثل فرشاد فرجی یا علی نعمتی بازی می نمایند و از آنها انتقاد می شد اما نفرات زیای همانند محمد شریفی، مهدی مهدی خانی، علی شجاعی و ... اصلا معلوم نیست با چه فلسفه ای به پرسپولیس اضافه شده اند و کی قرار است به میدان بروند. همین بلاتکلیفی باعث شد بازیکنی مثل رضا دهقانی بعد از فقط چهار هفته قید حضور در پرسپولیس را بزند و جدا گردد. در کنار اینها باید به رضا اسدی هم اشاره نمود که شاید برترین یاری او به پرسپولیس، بازی نکردنش باشد! حتما استدلال کادر فنی این است که بازار فوتبال ایران خیلی پربار نیست اما قطعا با وسواس بیشتر در همین بازار هم می شد خریدهای بهتری انجام داد.

چه خبر از جوانگرایی؟

یحیی گل محمدی دو سال ونیم بعد از حضور در پرسپولیس همچنان از همان بازیکنان قبلی حداکثر استفاده را می برد و تا جایی که ناچار نباشد، تن به تغییر نمی دهد. این تغییرات هم فقط به وسیله خرید بازیکن انجام می گردد، نه اعتماد به جوانان. با سیاست فعلی، پرسپولیس در آینده ای نزدیک تبدیل به تیمی مسن و مستهلک خواهد شد. یحیی تا کنون به هیچ پدیده جوانی اعتماد ننموده و حتی در پست هایی که مشکل وجود داشته، مثل دفاع راست، دفاع میانی یا هافبک تدافعی هم حاضر به آزمودن بازیکنان گمنام نشده است. این در حالی است که در سپاهان یاسین سلمانی به پدیده لیگ تبدیل شده و در استقلال هم فرهاد مجیدی بدون ترس و لرز به جوانانی مثل علیرضا رضایی، محمدحسین حسین زاده، امیرعلی صادقی، سبحان خاقانی و ... بازی می دهد. ممکن است این بازیکنان خوب باشند یا بد، اما به هر حال میدان می بینند و امتحان می شوند. در پرسپولیس اما از این خبرها نیست. با این شرایط، زمستان سخت پرسپولیس در راه است. به هر حال ستاره های بالای 30 سالی همانند جلال حسینی، کمال کامیابی نیا، وحید امیری و امید عالیشاه تا ابد قرار نیست بازی نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سوال داریم آقای گل محمدی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوال داریم آقای گل محمدی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید