طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی

به گزارش وبلاگ مویک، رشته پلو یکی از انواع غذا های خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با روش های متنوعی پخته می گردد، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی

مواد لازم برای 5 نفر

برنج 3 پیمانه

رشته پلویی 150 گرم

سیب زمینی 1 عدد بزرگ

گوشت چرخ نموده 350 گرم

پیاز 2 عدد میانه

کشمش پلویی 1 پیمانه

زعفران دم نموده 2 قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه به میزان کافی

زردچوبه و روغن به میزان کافی

دستور پخت رشته پلو

مرحله اول

برای تهیه رشته پلو مجلسی ابتدا برنج را پس از شستشو داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و به میزان ای آب روی برنج می گیریم که سطح آب دو بند انگشت بالاتر از سطح برنج باشد.

مرحله دوم

اجازه می دهیم برنج در همین حالت 2 ساعت خیس بخورد. در ادامه یک قابلمه مناسب را نصف آب پر می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم، سپس یک قاشق چایخوری نمک به همراه 1 قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه آب به جوش امد برنج خیس خورد را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس رشته پلویی را خرد نموده و به قابلمه اضافه می کنیم. حالا حدود 5 تا 10 دقیقه زمان می دهیم تا برنج و رشته پلویی نرم شوند، سپس آن ها را آبکشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و میزانی روغن داخل آن می ریزیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیب زمینی را به صورت حلقه ای خرد می کنیم و کف قابلمه به عنوان ته دیگ می چینیم، سپس برنج و رشته پلویی آبکش شده را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک قاشق غذاخوری روغن روی برنج می ریزیم، سپس زعفران دم نموده را روی برنج به صورت پخش می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریم تا برنج به مدت 45 دقیقه تا یک ساعت دم بکشد. حالا به سراغ اماده کردن کوفته های قلقلی می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور پیاز ها را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان به یک کاسه مناسب منتقل می کنیم. در ادامه گوشت چرخ نموده را به همراه میزانی نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه نموده و به هم به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

مواد را به مدت 10 دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا منسجم شوند. سپس یک سلفون روی کاسه می کشیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا ماسه گوشت استراحت کند. پس از اینکه از یخچال خارج کردیم مانند کوفته قلقلی شکل می دهیم.

مرحله هشتم

حالا کوفته های قلقلی را در روغن سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه کشمش ها را هم چند دقیقه در روغن تفت می دهیم و زمانی که رشته پلو پلو دم کشید به همراه کوفته های قلقلی و کشمش تزیین نموده و سرو می کنیم.

منبع: بهترین ها

منبع: فرارو

به "طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه رشته پلوی حرفه ای به روش رستورانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید