طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل خوش رنگ و خوش طعم

به گزارش وبلاگ مویک، تهیه مربا در خانه یکی از کارهای جذابی است که می توانید برای کسب تجربه در آشپزی داشته باشید و البته مرباهای خانگی طعم و عطر بهتری از نوع کارخانه ای دارند. قبلا در کتاب کاله روش تهیه مربای توت فرنگی بدون وانیل را مرور نموده بودیم و در ادامه قرار است طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل را با تمام جزییات آنالیز کنیم.

طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل خوش رنگ و خوش طعم

مواد لازم برای تهیه مربای توت فرنگی با وانیل

  • توت فرنگی نیم کیلوگرم
  • شکر 600-800 گرم
  • آب لیمو نصف قاشق چای خوری
  • آب به میزان لازم
  • وانیل به میزان لازم

طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل

1. آماده و مخلوط کردن مواد اولیه

اولین مرحله در طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل درست مثل طرز تهیه مربای آلبالو این است که توت فرنگی های را آماده کنید. برای این کار بعد از شستن و خشک کردن توت فرنگی ها، آن ها را به یک چهارم تقسیم کنید اما اگر ترجیح می دهید نرم تر گردد، خردتر کنید. توت فرنگی، شکر، وانیل و آب لیمو را در یک قابلمه بزرگ با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

2. پخت مربا

قابلمه را روی حرارت زیاد قرار دهید و مرتبا هم بزنید تا بجوشد. توت فرنگی ها را با قاشق کمی له کنید. حرارت را کم کنید و به مدت 25 تا 30 دقیقه بجوشانید تا مربا غلیظ گردد فقط گاهی هم بزنید. مربا پس از سرد شدن کمی بیشتر غلیظ می گردد، پس زمانی که تقریبا به میزان ای که می خواهید مربایتان غلیظ باشد، مربای تمام شده غلیظ شد، آن را از روی حرارت بردارید. در حین پختن، شیشه را استریل کنید. برای این کار درب آن را بشویید و خشک کنید و به مدت 10 دقیقه در فر با دمای 150 درجه سانتی گراد قرار دهید. وقتی مربا آماده و کمی خنک شد سپس آن را داخل شیشه بریزید، در ظرف را بگذارید و اجازه دهید شیشه کاملا در دمای اتاق خنک گردد سپس به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.

نکات تکمیلی برای تهیه مربای توت فرنگی با وانیل

تهیه مربا همواره کار ساده ای است چون هم مواد مورد استفاده کم است و هم ترکیب خاصی ندارد اما این ساده بودن به معنای آن نیست که حاصل کار همه یکسان است چون برای تهیه هر مربایی چه تهیه مربای توت فرنگی باشد چه تهیه مربای هویج یا حتی تهیه مربای زرشک باید نکات و فوت وفن های آن را با دقت رعایت کند.

اهمیت استفاده از وانیل در مربای توت فرنگی

برای داشتن مربای توت فرنگی خوشمزه تر بهتر است حتما از توت فرنگی هایی بهره ببرید که کم رسیده باشند تا بیش از حد رسیده باشند. اگر توت فرنگی ها خیلی رسیده باشند، ممکن است در حین پخت له شوند.

واقعیت این است که در تهیه این نوع مربا با استفاده از میزان مناسبی آب لیمو مانع کپک زدن مربا شده و با اضافه کردن میزانی وانیل که یک ترکیب کلاسیک دوست داشتنی برای توت فرنگی است، می توانید مزه این مربا را به خوبی متعادل کنید.

در ضمنً می توانید در تهیه مربا توت فرنگی هم از وانیل پودری هم اسانس وانیل بهره ببرید.

خوش رنگ تر شدن مربا توت فرنگی

برای این که رنگ مربای توت فرنگی روشن تر باشد، می توانید از توت فرنگی های سفید یا صورتی بهره ببرید.

سایر موارد استفاده از توت فرنگی

توت فرنگی از آن دسته میوه هایی است که هم به شکل خام هم به شکل پخته کاربرد دارد. مثلا معمولا از توت فرنگی برای تزیین انواع کیک استفاده می گردد اما در کنارش علاوه بر تهیه مربای توت فرنگی می توانید با آن شربت توت فرنگی تهیه کنید. اسموتی هم از آن گزینه های مجذوب کنندهی است که می توانید با توت فرنگی آن را داشته باشید. طرز تهیه اسموتی توت فرنگی را در کتاب کاله بخوانید. تهیه سس توت فرنگی هم مجذوب کننده ترین استفاده از توت فرنگی است. اما توصیه می کنیم حتما تهیه مارمالاد توت فرنگی را هم امتحان کنید.

منبع: کتاب کاله

به "طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل خوش رنگ و خوش طعم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مربای توت فرنگی با وانیل خوش رنگ و خوش طعم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید