هر آشپز مبتدی باید این 7 ادویه را در کابینت خود داشته باشد

به گزارش وبلاگ مویک، بسیاری از ما می دانیم که ریختن مواد انبوه در یک تابه بدون نمک، بدون فلفل، بدون چاشنی و سپس خوردن آن یک تجربه آشپزی متحول کننده قلمداد نمی شود. با این وجود، گاهی اوقات برای آشپز های مبتدی ترسناک است که بدانند وقتی زمان ساخت کابینت ادویه شان فرا می رسد باید از کجا آغاز کنند.

هر آشپز مبتدی باید این 7 ادویه را در کابینت خود داشته باشد

به گزارش وبلاگ مویک به نقل از Salon، با این وجود، در اینجا یک راز کوچک وجود دارد: بیشتر غذا ها به خودی خود ذاتا خوب هستند. ادویه جات، ترشی جات و گیاهان تازه صرفا براساس آن طعم دست نخورده ساخته می شوند. این بدان معناست که شما نیازی به یک کابینت مملو از مخلوط ادویه های گران قیمت با نام های زیبا برای تهیه غذا های واقعا باکیفیت ندارید.

در ادامه به معرفی ادویه هایی اساسی می پردازیم که تمام آشپز ها باید در کابینت شان داشته باشند:

1-نمک (بدیهی است)

به این نکته توجه داشته باشید که هنگام پختن یک تکه پروتئین از فیله ماهی گرفته تا ران مرغ یا فیله مینیون حتما نمک را قدری بیش از حد معمولی بر روی آن بپاشید چرا که به پراکندگی صحیح و یکنواختی بیش تر غذا کمک می کند.

2-پودر سیر

برای برخی از افراد پودر سیر بسیار آزار دهنده است. با این وجود، ناراحت شدن از بو و مزه آن مسخره می باشد! در بسکمک از موارد می توان از ترکیب سیر تازه و پودر استفاده کرد، زیرا طعم سیر کاملا متفاوتی را به غذا می بخشد! پودر سیر طعم برشته و خشک شده سیر را بدون تند و تیز بودن ناخوشایند به غذا می افزاید. با این وجود، مراقب باشید که در استفاده از پودر سیر زیاده روی نکنید.

3-پاپریکا

پاپریکا ادویه ای است که بر روی هر غذایی خوب می شود از مرغ کبابی گرفته تا سبزیجات، پروتئین و برنج یا نودل با تخم مرغ. اگر گاهی اوقات می خواهید از پروتئین غیر حیوانی مانند سویا استفاده کنید و یا هوس مرغ سرخ شده در روغن را کرده اید استفاده از نمک و پاپریکا ادویه ای ضروری است.

4-زیره

ادویه ای بسیار قوی محسوب می شود. اگر قدری در ریختن آن در غذا زیاده روی کنید همه چیز به هم می ریزد و آن غذا کاملا طعم زیره را پیدا می کند در حالی که در مورد پاپریکا به ندرت این موضوع رخ می دهد.

5-پودر پیاز

از کوفته گرفته تا کتلت مرغ و گوشت مرغ استفاده از پودر پیاز گزینه ای کاملا ظریف است. استفاده از پودر پیاز به همراه خود پیاز یا گاهی پیازچه و موسیر در غذا طعم خوبی به آن می بخشد. این ادویه ای مهم و قابل اعتماد است که باید در اختیار داشته باشید و تقریبا طعم هر غذایی را که درست می کنید عمیق تر می سازد.

6-فلفل سیاه

ادویه ای نیست که بخواهید به شدت از آن استفاده کنید. با این وجود، مقداری فلفل سیاه آسیاب شده روی سالاد از سزار گرفته تا سبزیجات خام و یا روی سینه مرغ طعم خوبی به آن می بخشد.

7-فلفل کاین نوعی فلفل قرمز تند در خانواده فلفل دلمه ای و فلفل یالاپنو

اگر غذای تند آزارتان می دهد اصلا سمت این ادویه نروید. با این وجود، بسکمک از افراد غذا های تند را می پسندند. در نتیجه، این ادویه برای شان ضروری به نظر می رسد. می توانید فلفل کاین را در سس ها یا غذا های تان بریزید. مزه آن تند و تیزتر از فلفل قرمز آسیاب شده است.

منبع: فرارو

به "هر آشپز مبتدی باید این 7 ادویه را در کابینت خود داشته باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هر آشپز مبتدی باید این 7 ادویه را در کابینت خود داشته باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید