هشدار درباره افت تحصیلی دانش آموزان با ادامه آموزش مجازی

به گزارش وبلاگ مویک، تهران (پانا) - ­معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش گفت دانش آموزان، به ویژه دانش آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به 2 سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت های سواد پایه شدند.

هشدار درباره افت تحصیلی دانش آموزان با ادامه آموزش مجازی

رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با حضور در شبکه خبر گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و تعطیلی آموزش حضوری، آموزش ها در نظام های آموزشی سراسر جهان و نیز کشور ما، از بستر فضای مجازی پیگیری شد و برای تعدادی از دانش آموزانی که به فضای مجازی دسترسی نداشتند، تدابیری اندیشیده شد تا از بستر های دیگر آموزش ادامه یابد.

وی با اشاره به انجام پایشی در زمینه نحوه و اندازه یادگیری دانش آموزان در مقایسه با آموزش حضوری خاطرنشان کرد: با بررسی ها و تحقیقات به عمل آمده مشخص شد که دانش آموزان، خصوصا دانش آموزان دوره اول ابتدایی نسبت به 2 سال قبل، دچُار اُفت چشمگیری در یادگیری و مهارت های سواد پایه شدند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش افزود: در دوره متوسطه شاهد افت پنهان هستیم. نتایج تحقیقات به عمل آمده نشان می دهد، یادگیری واقعی دانش آموزان کمتر از آن چیزی است که در امتحانات کسب کرده اند.

حکیم زاده تأکید کرد: در منطقه ها روستایی و عشایری که مدارس به دلیل جمعیت کمتر باز بودند و آموزش ها به صورت حضوری بود در زمینه اُفت تحصیلی دچار چالش کمتری بودیم.

مهدی اسماعیلی، رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس دیگر مهمان برنامه گفت: تعطیلی مدارس و تغییر شیوه نظام آموزشی از حضوری به غیرحضوری و مجازی اجبار بدون توجه به آمادگی ما انجام گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: در دو سال گذشته نظام آموزشی ما در زمینه های مختلف آموزشی، پرورشی و ورزش آسیب جدی دیده و از اهداف تعریف شده خود باز مانده است.

رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش مجلس گفت: تمام اندیشمندان علم تعلیم و تربیت معتقدند که هیچ نظام آموزشی جای آموزش حقیقی و حضوری را نمی تواند، بگیرد.

اسماعیلی گفت: ستاد ملی مبارزه با کرونا دائماً موضوع کرونا را پایش می کند و اگر سلامت دانش آموزان در بازگشایی مدارس تهدید شود قطعاً در بازگشایی ها تجدید نظر می شود.

بهنام بهراد، عضو هیئت علمی پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: در شرایطی وارد بحران کرونا شدیم که معلم آمادگی لازم را برای تدریس در فضای مجازی نداشت، زیرساخت ها فراهم نبود، پلتفرم استاندارد نداشتیم و دانش آموزان به اینترنت دسترسی نداشتند که مجموعه این عوامل سبب افت تحصیلی دانش آموزان شد.

به گزارش صدا و سیما، وی خاطرنشان کرد: هر یک سال تعطیلی موجب کاهش 6 درصدی تولید ناخالص داخلی کشور ها در 50 سال آینده خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا

به "هشدار درباره افت تحصیلی دانش آموزان با ادامه آموزش مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره افت تحصیلی دانش آموزان با ادامه آموزش مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید