کیفیت آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی نامناسب است

به گزارش وبلاگ مویک، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت: 64 روستای استان آب شرب با کیفیت ندارد.

کیفیت آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی نامناسب است

علیرضا رضوی در گفت و گو با وبلاگ مویک اضافه نمود: از مجموع 117روستای اولویت دار استان، آب شرب 64 روستا کیفیت لازم را ندارد که پیش بینی شده اعتبار 100میلیارد ریال برای حل مشکل آب شرب این روستاها تخصیص یابد.

وی یادآور شد: برای تامین آب شرب سالم و بهداشتی 64 روستا دارای مشکل کیفیت آب شرب تا زمان تخصیص اعتبار، اقداماتی از قبیل خارج نمودن منابع آبی نامطمئن و تامین آب از منابع همجوار با شرایط مطلوب کیفی، اتصال به مجتمع های آبرسانی با کیفیت بهتر، حفر و تجهیز چاه های با کیفیت مناسب و کمیت پایدار و تامین آب شرب بعضی روستاها از آب شهری به مرحله اجرا گذاشته شده است.

رضوی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی برای حل مشکل آب شرب 117 روستا در امسال اقدامات خوبی انجام داده است، توضیح داد: نصب پکیج تصفیه آب با توجه به نوع مشکل کیفی برای 53 روستای دارای مشکل کیفیت نامطلوب آب شرب، نصب 15 دستگاه پکیج نقطه ای بهبود کیفیت جهت مصارف شرب و پخت پز، حفر چاه و تجهیز چاه های جدید و جایگزینی آن با چاه های قبلی از جمله اقدامات شرکت برای حل مشکل آب شرب روستای استان است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی شاخص مطلوبیت میکروبی آب در روستاهای استان را 99.66 درصد اعلام و اظهار کرد: برای افزایش کیفیت آب شرب روستاهای استان، 1048سامانه کلرزنی مایع و گازی در سطح روستاهای استان فعال است.

رضوی ادامه داد: تادهه فجر امسال 54 پروژه آبرسانی به روستاهای استان از محل پروژه های اقتصاد مقاومتی به بهره برداری خواهد رسید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "کیفیت آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی نامناسب است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیفیت آب شرب 64 روستای آذربایجان غربی نامناسب است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید